Onsdag 5/5

Jaja, jag vet att jag inte har skrivit på två veckor. Jag vet och mitt samvete vet.

Jag har haft praktik i 4 veckor, varav det var sista veckan förra veckan. Detta tar endel på krafterna, och att jobba utan någon som helst lön (förutom studielån m.m. från CSN), så är det inte alltid så kul. Som tack fick jag i alla fall två biobiljetter, alltid något! En snäll grej som verkligen inte alla praktikplatser kör med. Jag trivdes bra med min handledare och det gav mycket att ha de här 4 veckorna.

Soffan, min syster, är nu i USA och åkte för en vecka sedan, om jag minns det rätt. Hon kommer i alla fall hem den 17 Maj igen. Det vart lite knöl med resan, då askmolnet från Island osv. härjade. Hoppas verkligen att de har det bra där borta nu, de har nämligen en kompis som jobbar som Aupair i USA.

Andreas besiktade Asconan i Måndags, vilket det vart lite grejer på att göra. Fixa med sätena, bromsarna och fjäderfäste(eller något sådant), så vi har kollat efter annan bil. Han skulle ringa och snacka lite med banken idag. Vi är inne på ev. en Saab 9-3 (Fin men kostar runt 70.000:-, 2003), en Opel Astra (Dock en liten buckla på och måste fixa lack och lite) eller en bil som Soffans karl har som han vill sälja (Golf IV från 1999 som ser fin ut med!). Vi får se vad ekonomin m.m. tillåter, men vi behöver i vilket fall som helst en annan bil till vintern.
Min Saab ska in imorgon för att byta alla 4'a lagerstöd på den. Besiktning i början av Juni.

Jag kanske har ett jobb på G till sommaren som personlig assistent åt en kille med Autism, får se!

Annars rullar allt på. Allergin är lite jobbig.

Ha det bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0