Tisdag 30/3

God förmiddag!

Jag sitter här, seg i ögonen, och tar det lite lugnt. Så blir det när man vaknar med huvudvärk på morgonen, tar en ipren och sen åker till skolan för 1 lektion. Om ett par timmar har jag en lektion till, Geriatrik, sista lektionen inom det ämnet innan praktiken.

Imorgon har jag ett prov i skolan, på min egen födelsedag! Låter det kul? Nae! Men sen blir det ledigt i 4 dagar innan praktiken börjar!

Nyss vek jag en tvätt, och nu ligger nästa i maskinen! Vill ju inte ha massa tvätt liggandes i tvättkorgen när jag fyller!
Jag har pratat med mamma i telefon och njutit av det underbara vårvädret som är ute!

Nu bör jag nog sätta fart på döfläsket här hemma!

Ha det bra!


UPPDATERING

Sitter nu här, igen, men nu har jag hunnit fixa lite. Plockade t.ex. björkris efter att jag slutat skolan, så på hyllan i vardagsrummet står nu ett fint påskris pyntat med ägg, fjädrar och två små korgar. Katterna tyckte att det var väldigt intressant, en av anledningar till att det hamnade på den låga hyllan i vardagsrummet och inte på köksbordet.
Tårtornas fyllning har jag lagt i, då det blir godast och det får suga åt sig lite tills imorgon och bli saftigt. Den ena med mosad banan, vaniljkräm och drottningssylt och den andra med hallonsylt och vaniljkräm.
Tvätten står ute på altanen och torkar, detta då jag ansåg att det var så varmt och skönt förut att den kanske hann torka idag om jag ställde ut den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0