Måndag 22/3

Hej!

Nu har det gått ett antal dagar sen jag skrev, igen. Jag är förkyld fortfarande och har därför inte mycket ork till att sitta vid datorn.
Nu sitter jag i alla fall här och försöker plugga lite samt lyssnar på musik. Helgen har varit rätt.. hmm... full med uppgifter och sysslor, speciellt i Lördags då vi firade Andreas som fyllde 30 år i Fredags (rättare sagt kl. 22.40 på kvällen).

Fredagen var rätt grå och trist, jag och min klass var inne på lite studiebesök på US i Linköping, då vi var på Neurokirurgen samt Njurdialysen. Vi alla var nog rätt trötta egentligen, men det kan inte göras så mycket åt.

Sedan hem för att fika med Micke, Sandra, Pär och Andreas (då kompisarna fick komma och fira på Fredagen istället för på Lördagen). Andreas fick en modellbåt-byggsats. Detta ska väl byggas ihop någon gång, en riktigt bra present, Andreas som gillar gamla skepp. Detta var i alla fall en modell av det kända Wasa skeppet. Senare städade jag av köket samt åkte och handlade lite.

På Lördagen vaknade vi båda rätt tidigt och satte igång att förbereda det mesta, för att slippa stå och plocka och så när gästerna hade kommit. Jag städade även av lite här hemma, medan Andreas diskade och lite sådant. Det gick rätt snabbt!



















Som jag nämnt i tidigare inlägg bjöds det på smörgåstårtebakelser, vilken nog vart rätt lyckat, men kladdkaka (+grädde och glass), bullar, blåbärsmuffins, nötkakor och kokosflarn som fika efter.






Andreas fick många fina presenter.
Av mig fick han två stora ölglas med roliga texter på, kokbok med Moberg, Fia med hutt samt biljetter till Tommy Körberg. Av sina föräldrar samt syskon med familjer fick han en fritös samt blommor, blomma fick han även av Marie med familj och en fin pärla av Melina. Av Peter fick han även Walkie Talkies, som t.ex. kan användas när man är ute i skogen och plockar svamp. Av min mamma och syster fick han en fin halskedja med ett graverat hänge samt en brödrost, då vi behövde en ny.



Gästerna trivdes nog rätt bra och hade trevligt och kul.




























Igår tog vi en runda ut till Rök, till Andreas mormor och morfars grav, tillsammans med Mona och Sten. Detta var trevligt, då det var ett sådant tråkigt väder ute. Annars vart det rätt lugnt, jag hade inte så mycket ork och så.

I nästa vecka väntar min födelsedag (måste försöka komma på lite grejer att önska mig, men en digitalkamera står i alla fall med på listan), svärfars födelsedag samt Rositas Mickes födelsedag, men även konserten med Tommy Körberg.

Nu måste jag fortsätta plugga.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0