Tisdag 16/3

Jag är väl medveten om att jag inte skrivit på en vecka, men har inte haft någon lust (vilken nyhet..). Jag är förkyld, trött och ligger helst bara och vilar på dagarna, men skola måste ju göras och hemmet måste ju se rätt normalt ut.

I Torsdags följde jag med mamma till Strålningen, då hon nu påbörjat sin strålning. Denna ligger på 5 dagar i veckan i 5 veckor. Det blir alltså 25 gånger. Allt som allt har väl mamma kvar...hmm... 21 gånger idag? Det blir mycket åkande, men hon får reseersättning samt gratis parkering.
Jag har tidigare varit på studiebesök på Strålningen, men det är en helt annan grej att vara där som anhörig, se när någon strålas (än att bara se maskinerna). Det känns dock lustigt att ha sin mamma liggandes där, men vi fick även en trevlig stund ihop. Sköterskorna var/är bra och trevliga. Under tiden som mamma strålades fick jag stå i "kontrollrummet", där man ser på dataskärmar hur det står till hos mamma och så. Tyvärr började strålningsmaskinen knöla, men efter att teknikerna hade kollat på den kunde man avsluta strålningen. Under tiden som de höll på att knöla med den satt jag och mamma och pratade. Efter allt bjöd mamma på China i Ryd.
Tiderna hon får för besöken varierar.

I Lördags föddes en kusin till till Andreas, hans yngsta moster Veronica fick en son, Melvin. Hon har sedan tidigare två söner med en annan pappa.
Nu går vi och väntar på Rositas bebis, men det är ett tag kvar, får vi hoppas!

På Fredag fyller Andreas 30 år! På Fredagen kommer vi fika lite med kompisar här hemma, och sedan firar vi ihop med familjen på Lördag, även mamma kommer vilket jag ser fram emot! Jag ska försöka kolla efter någon mer fin present åt Andreas, annars får de tre som jag köpt duga. Jag har förberett och baka endel, men då jag inte vet vilka som kollar bloggen kan jag inte avslöja allt för mycket.
På Fredag ska jag även in tillsammans med min klass på studiebesök på Neurokirurgen samt Njur något... tror jag det var.

Jag och Andreas har både i förra veckan och den här veckan varit iväg och simmat i Mjölby. Vi båda är i behov av det, så nu har väl jag försökt ta tag i det. Antecknas görs det även, hur långt vi simmat (antal längder samt hur långt sammanlagt) och vilket datum. Förhoppningsvis blir vi duktigare och märker resultat.

Jag måste hitta någon fin klänning till Johanna och Davids bröllop i Juli. Något fint, men inte alltför varmt.

Ha det nu bra så hörs vi. Ni fick åtminstone en snabb uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0