Måndag 1/3

Sitter hemma, känner mig inte kry. Min hosta, som endast skedde någon gång på kvällen för ett par dagar sen, har nu blivit jobbigare även om jag inte hostar hela tiden. Bricanylen hjälper inte, men VC rekommenderade hostmedicin, te och vila.

Katterna ligger och sover på sängen efter bus och så.

Winnerbäck spelas och jag funderar på att snart lägga mig i soffan för att ev. njuta av någon film och kanske somna till.

Från Fredag till Lördag i veckan som var hade vi Melina. En glad tjej som tycker det var kul att vara hos oss, åka till CG och handla (åka ruschkana på Karlssons och leta efter mig inne på Jysk), äta Köttfärssås och spagetti och mysa framför tvn på kvällen. Dagen därpå var hon och Andreas ute och åkte lite pulka ett tag och sedan var vi även borta hos Mona och Sten en stund för att senare åter lämna Melina till mamma Marie och därpå åkte vi ner till min älskade mamma.
Diva vart glad av att se oss, och jag låg och gosade ett tag med henne och hennes leksaksgris.

Igår sov jag ut och sedan var vi på kalas hos Alicia (,Rosita, Micke och Amanda). Alicia fyller 3 år igår, men firades igår som sagt. Där bjöds på kaka och bulle samt tårta.


Marie, Louise och Amanda.


Alicia.


Andreas och Melina myser lite.


Rosita förbereder, men tar även en liten vilopaus. Det är inte lätt att vara mamma, gravid och hålla kalas.


Anita, Alicia, Melina och Andreas underarm.


Peter.


Dotter och Far, Rosita och Sten. Vems mage är störst undra?


Alicia.


Rosita och Peter.


De fina tårtorna Rosita hade gjort.


Rosita anländer med en av de två tårtorna.


Alicia och tårta.


Grodprinsen!


Tårta kan man äta på många olika sätt. Här testas sättet att äta marsipan med händerna!


Melina, Alicia, Anita och Mona.


Det var mycket fina paket att öppna. Detta från Andreas och mig.


Och paket från Mamma, Pappa och Amanda.


Så mycket paket!


Prinsessan Alicia.


Storasyster Amanda.


Kusinerna Melina och Alicia.


Alicia premiärlägger pusslet hon fick av farmor.


Där fick ni en snabb inblick i kalaset.

Ni får nu ha det bra så hörs vi!

Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0