Tisdag 9/3

Jag är trött, seg och öm i kroppen. Äter frukost och iväg till skolan vid halv 8.
Jag sov rätt bra inatt, även om det var lite svårt att somna igår kväll.
Dagen idag är sådan där att jag har en lektion nu på morgonen och sen ett hål, då jag åker hem, för att sedan ha en lektion till. Måste erkänna att det är rätt skönt, men inte så kul att åka fram och tillbaka.
Värre blir det väl när jag ska ha praktik i Mantorp sen. Hoppas åtminstone att jag får gå med någon bra människa då. Jag har väl blivit lite bortskämd att ha min andra praktiker i Skänninge.

Ute är det nog rätt kallt, ser tydligt ut som så, och jag hoppas att garageporten inte fryset igen inatt igen, det hade det igår nämligen. Igår morse när jag gick ut vid halv 8 för att åka in för studiebesök med begravningsentreprenörer. Stress stress. Springa in, koka vatten i vattenkokaren, ut igen med spade och vattenkokare, hälla på kokhett vatten och sedan i stort sett kunna öppna den utan ett enda problem. Men stressade sen in till Mjölby och hann! Gud så skönt.
Igår kväll tog alltså jag bort massor av is vid min garageport så att inget ska kunna frysa till där, och Andreas tog lite kort på Asconan, som vi försöker få såld. Vi behöver en annan bil nämligen och behöver därför pengarna för Asconan. Deprimerande att behöva sälja den, men det hade behövt komma ändå. Vi har kollat på en Mitsubishi Galant i Motala, men vi får väl se.

Helgen var annars bra, men har inte haft någon ork att skriva. Vi gjorde nog inte så mycket, inte vad jag minns åtminstone. Fixade och plockade, försökte planera lite inför Andreas födelsedagsfirande, då han fyller 30 nästa Fredag. Inte det lättaste, men har bakat lite och blir något smörgåstårtsaktigt.

Ha det bra nu! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0