Onsdag 24/3

Hej!

Det här blir ett snabbt inlägg, för jag måste strax börja göra mig klar. Skolan börjar inte förrens om en timme, men jag åker typ en halvtimme innan för att hinna in och så.

Ute är det grått, men det regnar inte åtminstone.

Nu på morgonen har jag hunnit med rätt mycket, då jag inte kunde somna om när Andreas gick upp imorse. Alltså är lägenheten hyffsat avsopad och jag har vattnat blommorna, men även självklart ätit och bäddat.

Till på köpet har jag ringt till praktikplatsen jag ska vara på from. v. 14-17. Jag ska dit imorgon för att träffa personalen och få schema och lite sånt, men självklart är jag lite nervös. Det blir ju i Mantorp, så jag är glad att jag inte måste åka världens bit till min praktik. Till på köpet är det skönt att jag ska dit imorgon, då har jag en vecka sen att förbereda mig lite till. Förhoppningsvis blir det även en bra handledare, då jag inte vill ha någon gammal, skröplig, som jag hade på första praktikperioden. Hon var ju närmare 60.
Den senaste handledare, då jag var på gruppboendet, var ju en man, men han var ju ungefär i ålder med Andreas, så det var ju bättre. Blir en annan grej, och en bra erfarenhet att ha gått ihop med både kvinnor och män.

Igår åkte jag föresten in till farmor sen. Jag fick mat, pannbiff med spagetti, och sen var jag kvar ett par timmar. Vi pratade om när pappa var liten, men även att farmor och farfar köpte både ny säng (finns kvar fortfarande, i min ägo i stort sett) samt barnvagn. Lite roligt!

Men nu måste jag sätta fart på döfläsket! Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0