Onsdag 17/3

Hej!

Jag sitter här, med huvudvärk och förkylning, och planerar firandet av Andreas på Lördag samt lite till Fredagen, då som sagt lite vänner kommer och fikar.

Jag har, som vanligt, bakat lite även till den här födelsedagen, då jag anser att det är trevligare med hembakt, även om köpt är gott ibland med. Så i frysen ligger bullar, blåbärsmuffins och kokosflarn och väntar.
Andreas har charmat in sig hos sin mamma, så hon ska baka nötkakor. Det köpte vi ingredienser till igår.
Jag har även funderingar på att baka en sats med bullar till, ingredienser har jag till det så det är ju ingen fara med det.
Sedan kommer det även bjudas på "smörgåstårtebakelser". Detta är i stort sett det det låter som, smörgåstårta i form av bakelser. Dessa kommer vara med räkor, skinka samt vegetarisk. Alla kommer även vara laktosfria, detta för att jag inte ska behöva knöla för min egen del. Självklart smakar det inte mycket annorlundare. Genom detta kan jag styra lite som jag själv vill. Dessa kommer jag även förbereda imorgon, och lägga fyllningen som ska vara emellan, detta efter tips som mamma fick när hon beställde smörgåstårtor till jobbet.

Annars har jag tvättat en maskin, tagit det lugnt samt diskat.

Om ca 2 timmar kommer Andreas hem.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0