Onsdag 6/1

Hej!

Jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat så mycket sista tiden, nätet knölar som fan nämligen. Nu försöker jag skynda mig innan det knölar igen, det är lite smått irriterande. Jag har även snabbt fixat det jag skulle fixa på bankkontot.
Det är så himla irriterande när nätet ska knöla, jag vill att det ska funka som det ska.

Annars är jag inte på topp riktigt just nu, magen är konstig (låg med diarre igår kväll och är även konstig i magen idag.). Vi får se när det går över, jag härdar ut det. Tur att jag och Andreas är lediga fram till Måndag då..! Men gud så snabbt 3 veckor gått.

På tal om skolan, som börjar på Måndag igen. Då det vart så mycket den här julen, så har jag inte orkat leta så värst mycket efter skolböcker. 1 har jag hittat, varav Andreas och Pär hämtade den hos den tidigare ägaren i Motala idag, jag betalade 150 kronor. Känner mig stressad för allt det, men mamma har kommit innan bokletande den här julen.

Dagen har jag tillbringat i stort sett nerbäddad med mitt härliga täcke i soffan framför en film.



I Söndags var mamma och tog bort dränage inne på US i Linköping. Det hade vuxit fast lite, alltså hade det läkt lite, så det gjorde rätt ont för henne att ta bort det. De fick väl i stort sett slita bort det. Både Soffan och mamma vart i svimfärdiga, det hade ju sett bra ut om de båda hade svimmat?
Men det är skönt för mamma att slippa bära runt på dränaget nu, och som hon sa gjorde det lite ont ibland.

Imorgon ska mamma in på återbesök i Linköping och idag är det en vecka sedan hon opererades.

Jag bör nog följa med någon gång tillsammans med mamma för att se hur det funkar och så, det kan nog vara bra att ha sett.

Mamma kollade även upp ärftlighet och sådant gällande bröstcancern och det, då jag ville veta om det var ärftligt och så.
Det jag då fick veta av mamma är att man har ju självklart en ökad risk att få skiten (mamma och mormor hade det, men då man ser det som att om det ska vara ärftligt kommer det oftast vid 25-30 års åldern). Man kan ju ta prover och sådant, men då har man sedan två val i stort sett. Ta bort brösten eller ha de kvar. Jag tar nog beslutet i att kolla brösten själv hemma, men vill nog inte veta i förväg om jag kommer ha en ökad risk för bröstcancer. Men tanken ligger ju där och existerar.



Vi får se vad som händer senare idag. Jag kommer nog ta det rätt lugnt, men vi måste även iväg till Apoteket för att köpa mer Lactrase (tablett man tar för att kunna äta laktos).

Jag har ju haft problem med magen rätt mycket, och då min syster är laktosintolerant, tog jag beslutet innan jul att försöka ta bort endel laktos, för att se om det blir någon skillnad. Jag köper laktosfri mjölk, margarin och sånt, men kör även med Lactrase för att kunna äta lite choklad och sådant.
Det känns som att det har blivit lite skillnad, även om man missar ibland.



Nu vet ni att jag lever, men om det knölar med nätet igen vet jag inte. Det får vi se!

Ha det bra nu!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0