Onsdag 20/1

Jävla helvetes katt som Marie, Andreas och Melina har. Jag säger bara de, jävla helvetes katt. Älskling var ju hos tandläkaren nu på kvällen och sen åkte vi dit för att fika. Jag ska lyfta ner katten från vardagsrumsbordet, då jag anser att katter inte ska vara där, och då hänger han sig fast i min hand med ett ordentligt bett i handen och river under tiden. Börjar blöda ordentligt, men kan stoppas med hjälp av blött papper. Åker hem efter ett tag, tvättar med alsolsprit och ringer 1177. De bokar in mig på Jourcentralen i Motala, så vi åker dit. De kollar på det snabbt och jag får antibiotika, som ska tas 3 gånger per dag i 5 dagar. Slapp åtminstone stelkrampsspruta, fick ju det i grundskolan och det ska ju sitta i i 30 år framöver. De satte även över något sorts plåster... hmm, jag borde väl veta vad det heter, men minns inte just nu.
Jag hoppas verkligen att de gör sig av med katten, sättet spelar ingen stor roll.
Tror inte våra katter skulle göra något sådant, men man vet ju aldrig. Det är synd att de ska behöva göra sig av med den, men då den även bet en annan person sådär här om dagen och även rivs ordentligt och så, känns det inte tryggt om de ska ha den kvar. Man vet inte om det blir Melinas tur nästa gång.

Annars har jag träffat Johanna idag. Det var kul, vi åt och så. Nästa gång blir väl i sommar, vi får se. Tyvärr vart det ingen längre stund, men det överlever jag.

Gud så trött jag är, blir nog sängen snart. Ledig imorgon, så kan sova ut då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0