Onsdag 13/1

Idag har jag ingen lust eller ork med något. Faktiskt. Glad att jag är ledig och inte har något jättestort som måste göras.
Igår tvättades det samt att jag dammsög och torkade golv. Så det blir väl att vika den mesta delen av tvätten snart, om den nu har torkat.
Jag borde även ta mig till affären, men jag får lov att erkänna att jag inte har någon ork till det. Kan bli så att Andreas får fixa det ikväll. Slöhet kanske det låter som, men jag har ingen energi alls.

Jag är glad att vi fick hem Asconan igår, den startade ju när de hade satt i ett nytt batteri. Men Micke är riktigt snäll, så skönt att han kunde lägga ut för batteriet så länge. Pengar får han när vi får pengar.



Nu är det så att jag orkade ju inte riktigt berätta om dagen igår, så det kommer nu istället.

Jag var nämligen och fikade hos en gammal granne till oss.

Då vi bodde på Mjölbygatan flyttade det in en ung familj på våningen under oss. Vi pratade inte mycket, utan hälsade mer bara i trappuppgången och sådant.
Sista dagen, då jag städade ur förrådet, pratade vi väl lite mer, men inte alltför mycket.

Efter ett tag hittade jag mamman, Lina, på bilddagboken och även MSN. Hon började även sedan på Komvux, men läste endast in kurser under en termin.

Så igår åkte jag till dem efter skolan. De bor fortfarande i Skänninge, men har nu flyttat till en större lägenhet, då det även kommer ett småsyskon till i April!
Vi, eller åtminstone jag, hade en trevlig pratstund med fika och lite lek med dottern.

Lina bloggar och jag vill därför rekommendera er att gå in och kolla hennes blogg: http://chamallow.babyblogg.se/



Annars är jag ledig från skolan idag, och har även inte så jätte mycket inplanerat imorgon och Fredag. I helgen åker Andreas och Micke iväg för att kolla lite bilar.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0