Nyårsnatten 2009-2010.

Jag är bara inne en snabbis för att önska er alla ett riktigt gott nytt år samt en god fortsättning.

Vi åt gott ikväll, bakad potatis med fläskytterfile samt två olika sorters röror (advokadoröra samt äppleröra) och sallad. En god middag, som jag är glad att mamma orkade vara med på. Senare tog även jag och Andreas lite kladdkaka med en sorts grädde på, som jag hade lite florsocker och björnbär i.
Mamma sover gott, det kan inte vara lätt att vara opererad och knappt orka göra något. Speciellt på nyårsafton, men jag kan inte göra så mycket åt det.
Vi klädde inte upp oss eller så ikväll, lusten fanns inte där och då kan man lika gärna skita i det.

Soffan och hennes kompis Frida är iväg på fest i Rimforsa, Andreas ska väl antingen hämta de sen eller åka in med deras sovgrejer.

Diva sover, i Soffans säng, vad jag vet. I vanliga fall brukar hon sova hos mamma, men mamma kände inte för det nu. Förstår det när hon har ont samt har det där dränage för sårvätskan. Imorgon blir hon i alla fall förhoppningsvis av med den!

Jag har inga nyårslöften, jag hoppas bara att mamma blir frisk från sin cancer. Som hon sa förut, de har ju tagit bort allt de hittade när de opererade så då bör hon ju inte ha någon cancer. Förstår ni? En bra tanke! Själv vill jag inte bli ordentligt sjuk detta år och vill inte förlora någon mer, det har varit tillräckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0