Lördag 9/1

Hej!

Sitter här med knöl mage och har även bakat lite.
Bröd, som inte jäser (kan det bero på att det är rätt kallt ute och det även påverkar värmen i lägenheten?), jag hoppas att det åtminstone jäser lite sen. Annars blir jag missnöjd och kastar allt. Jag som vart sugen på hembakat!

Andreas har lite ont i magen idag, han med, men inget mer än så. Det ska han vara glad för, men lite synd får jag väl tycka om honom då. Så elak är jag inte att jag inte tycker synd.
Kan det vara den turkiska pepparn som Micke bjöd Andreas på igår? Jag vet inte, men tror att Andreas misstänker det.

Kan katter bli förkylda? Mozart går och nyser rätt mycket.. Det får gå ett par dagar, annars får jag väl kontakta farbror Doktor. Det kan ju vara damm och sådant som gör det, men han ligger nu ialla fall under överkastet och sover... frusen?

Pär är här, jag tror han har riktigt tråkigt hemma. Hans internet och tv kommer inte igång förrän den 12. Ja, han har ju grundutbudet på typ 4 kanaler, men jag förstår att han inte tycker det är kul att sitta själv hemma på 4'e våning då. Han går och ger komplimanger för brödet, även om det inte jäst så mycket.


Igår kväll, efter att Micke och Sandra varit här, gick vi till Andreas storasyster Rosita. Där satt vi och pratade, åt jordnötter och någon sorts godis (skumbanan med choklad på). Gott. Alicia busade runt och Andreas yngsta syster Louise var även där.



Rosita. Nu ser man magen ordentligt, och större kommer den bli! Bebisen är beräknad till slutet av April nämligen!


Alicia balanserar på Andreas mage.


Klängapan Alicia.

Nämnde jag att jag städade bort julen här hemma för ett par dagar sen? Nu finns inte en tomte eller julgardin framme och jag njuter av det.
Jag vart så nöjd med lampan jag köpte på Ikea, att jag tog ett kort på den.. nu kommer den äntligen in här.


Skärm och lampfot från Ikea. Namn och priser minns jag inte riktigt just nu.

Jag har även endel bilder från när vi åkte ner till mamma på nyårsafton samt några bilder från kvällen på nyår.














Kallt och snöigt hos pappa.


Dukat för nyårsmiddag.


Lite myspys med ljus.


Kvällens efterrätt innan den åkt in i ugnen. Jag gjorde en kladdkaka, som jag sedan hade på en blandning med grädde, florsocker och bjönbär på.


Andreas steker fläskytterfilén.


Vi fikar, Diva ligger på Andreas mage!


Mammas julgran.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0