Tisdag 26/1

Hej!

Sitter här med en katt i knät.

Egentligen började jag åtta idag, men då läraren ansåg att vi kunde få en hemuppgift istället vart jag lycklig. Iatället börjar min enda lektion 12.30 och håller på till 14.00. Känns rätt skönt. Får föresten se om Andreas får jobba över ikväll, han pratade om det igår. Gör inte så mycket, blir ju lite extra i kassan.

Igår eftermiddag/kväll tvättade jag, dammsög av, vattnade blommor och sen åkte vi och handlade lite.

Katterna busar, tror jag. Jag borde klä på mig resten, borde vika tvätten och plugga. Men det är väl snart gjort..?

Helgen var bra sen, vi gick ju ut på Söndagen och lekte lite med Alicia, som var ute tillsammans med Rosita i snön. Jag åkte pulkan med Alicia 1 gång, då Rosita aldrig skulle kunna ta sig ur pulkan med magen hon nu har! Därpå åkte Andreas pulkan en gång, tro det om ni vill, men bildbevis kommer strax. Därefter åkte Alicia en gång till, men då hon inte riktigt gillade att åka pulka utan hellre ville gunga, gick vi sedan in. Vi bjöd på varm choklad (hemmagjord såklart) med smörgås och sen lite chokladkaka med kolasmet på.


Mor och dotter.


Andreas, Alicia och Rosita. Lite tung att gå i snön.


Alicia ska åka pulka!


Oj, så långt hon kom!


Och nu är det Andreas tur!


Tror ni han hade kul? Han kom en bit han med!


Lite fika, mysigt då det var lite kallt ute.


Alicia ser något ute!


Rosita och Alicia fikar.


Alicia kröp runt och busade med Molgan.


Jag upptäckte även att jag tog lite foton igår, när det satt så mycket fåglar vid vårt Rönnbärsträd och åt rönnbär.




Ha det nu bra!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0