Söndag 24/1

jag ber så mycket om ursäkt för att det inte har blivit så mycket skrivande i helgen som vart, lusten och orken har inte funnits där (igen!).

Andreas har ju kollat runt efter annan bil sen Asconan knölade (även om den går bra i övrigt). Vi hittade en Seat, men den kostade lite mycket, men då hade vi även kollat lite snabbt på en Golf 2'a inne på Appelskogs, där även jag köpte min bil. Billig och bra som inte hade gått så mycket för att vara över 20 år gammal. Nu provkörde Andreas den i vilket fall som helst, och den gick rätt bra.
Vi åkte hem och ringde bank osv, för att på Fredagen åka in och köpa den! Så nu är Andreas både en Ascona och en Golf. Asconan ska vi väl, enligt planerna åtminstone, byta bromscylindrar på och kolla över bromsarna, för att få den att gå igenom besiktning och kunna köra den lite i sommar. Det blir nog bra, ev. ska en kompis pyssla om den lite.

Pencillinkuren är snart över, rättare sagt är det bara idag och imorgon kvar. Hoppas det läker som det ska, klämde ut lite var igår. Ser inte så svullet ut längre i alla fall.

Igår var vi en runda till pappas grav, då han skulle fyllt 55 år igår! Grattis pappa, i efterskott. Jag köpte även fina tulpaner i Fredags, till honom, och sen lagade jag och Andreas riktigt god mat igår kväll. Det var örtmarinerad fläskytterfile med hasselbackspotatis samt bea-sås. Gott, gotti, gott gott. Vi vart riktigt nöjda. Vi var även ner till mamma och Soffan, då vi hade vart hos pappa. Får inte glömma att Mona följde med också!

Jag fixade även lite film igår, så inatt kollade jag på "Sommaren med Göran". Helt ok tycker jag, Andreas har andra åsikter om Svensk film. Lite skoj hade jag, då jag även fick tag på julkalendern som visade 1996, "Mysteriet på Greveholm". Blir att titta på den någon dag, men jag måste komma ihåg att jag måste köpa en penna jag kan skriva på skivorna med. Kanske blir ett av dagens projekt. Men först ska jag dammsuga av och lite.

Ajust de, hade lite bilder som skulle in.


Svensk vinter, men mysig sådan. Den här bilden är tagen en morgon när jag skulle in till skolan.


Så himla fin himlen var den här morgonen..


Min älskade vän Johanna var på besök! Vi tog lite kort.


Dagen efter att jag vart biten av Maries katt, åkte vi ner dit för att fika lite mer "ordentligt", än vad det vart dagen innan.


Den jäkla katten, som förhoppningsvis kan bli lugnare på något sätt och vis. Barnstolen var en favorit att ligga i.


Andreas och Melina kollar i Melinas prinsesstidning.


I stolen kan man ligga på många olika sätt.


Melina och "pappa".


Detsamma fast svartvitt.


Molgan ligger och håller koll på fåglarna, som äter rönnbär.


Tulpanerna.


Nu ska det sättas fart här hemma, ha det bra!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0