Måndag 11/1

Passar på att sätta mig lite här innan Andreas kommer hem från jobbet. Ute är det lite småkyligt (man har väl vant sig vid kyla éfter de senaste dagarna, då det varit runt -17. Nu börjar det frysa på lite igen, men jag överlever! Lite småsnorrigt med, men det kan jag inte göra så mycket åt.

Idag var det ju första dagen i skolan på terminen, men jag och mina klasskamrater var ju inte så väl medvetna om att vi idag skulle starta enligt gamla schemat med fördjupningskurserna, alltså utvecklingsstörning/funktionshinder för min del. Det får bli imorgon istället. Anledningen till att vi följer gamla schemat (men endast fördjupningskurs, då vi avslutat de andra kurserna) den här veckan är att vi läser ihop med gymnasieeleverna i just fördjupningsämnena och de inte fått sina nya scheman än. Så ja, jag har rätt mycket ledigt den här veckan. Alltså en mjukstart.
I alla fall var jag inne till 13.00, då vi hade fått information enligt pappret om att vi då skulle ha lite upprop och sådant. Det hela dröjde väl typ 30 min, och sedan åkte jag för att köpa fikabröd och sen upp till Pär en stund. Jag hade ingen stor lust att åka hem nämligen.
Jag kom hem för en stund sen.

Jag tar en titt på platt-tv på NetonNet. Hittar lite, men vi får väl se. Stor skillnad jämnför med Elgiganten och Expert, snällt av Pär att han tipsade om att kolla där.
Vi (jag?) är sugen på en 40 eller 42 tummare. Vi har nu en "tjocktv". Inte så gammal, men när man är sugen och lockas av en, ja, då kan man inte sluta tänka på den heller. Vi får se.

Och nu ringde Andreas... hmm... mmm... Asconan startar inte ute i Vadstena. KUL! Men han skulle väl ringa och kolla med Micke om han ev kunde komma ut till Vadstena, så att vi får hem bilen åtminstone. Annars får jag åka ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0