Tisdag 9/2

Jag sitter här, efter skola samt ett besök på Synsam.

Skolan först och främst gick bra, jag överlevde även om det vart segt. Jag hade en sådan dag att jag har ett hål på ett par timmar, så jag åkte hem ett litet tag emellan. Skönt, då man är trött och inte på topp, men lite tråkigt att åka emellan.

Efter skola och dyligt skulle jag upp till Synsam för vanlig kontroll. Andreas följde även med, då han var hemma idag eftersom han fått en halsinfektion. Han fick glasögonen idag, som han beställde i förra veckan. Han har ju inte haft glasögon under åren vi vart ihop, men nu har hans syn blivit dålig, så då vart det ett par nu. Jag tycker han vart riktigt snygg i dem, men tror ni han vågar erkänna det? Inte har han gjort det för mig i alla fall.
Min kontroll gick väl rätt ok, jag spände mig nog lite, så optikern misstänkte att pupillerna spände sig endel genom det med. Det i sin tur kan visa felaktiga svar. Jag ser väl lite sämre på högra ögat, så det är väl nåt som håller på att utvecklas, men det var ingen stor fara med bilkörning och så. Det gör mig rätt lättad åtminstone, men nu måste jag komma ihåg att jag ska boka in en tid i höst igen. Gäller att komma ihåg det.

Nu vill jag helst lägga mig och sova, men behöver även dra ett varv med eltaxen då katterna busade så att håret yrde imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0