Tisdag 16/2

Tjena!

Jag lever, jadå... Oroa er inte. Har bara inte haft någon ork alls att sätta mig och skriva ihop ett inlägg de senaste dagarna.

Helgen har varit helt ok, vi var nere hos mamma en runda i Lördags och innan dess även lite snabbt borta hos Mona och Sten. Skönt att komma iväg lite, det behöver man ibland, även om det bara är för ett par timmar. Soffan skulle på fest på kvällen. Där nere överlämnade vi även Alla hjärtans dag presenter till både mamma och Soffan, en dag för tidigt, men det gör ju inte så mycket. Så mamma fick ett stort metallhjärta från Lints (minns verkligen inte hur man stavar det) choklad och Soffan ett vanligt traditionellt hjärta med gelehjärtan i. De fick även en fin blomma, och vi fick ett hjärta med gelehjärtan i. Vi fick mat och tog det lugnt och skönt.

På Söndagen vart det rätt lugnt med. Jag städade av här hemma och sedan åkte jag och Andreas in till Vadstena för att ta en skön promenad. Kollade på gamla hus, Vättern som åtminstone då var täckt med massor av snö samt i stort sett bottenfryst. Fördelen med att det var så fryst var att man kunde köra på isen och leka lite och så, även om nu vi inte gjorde det. Detta var kul att titta på och vid sådana tillfällen njuter man lite av vintern.





























Igår började vardagen igen, och vi var lika Måndagströtta som de flesta andra nog var. Även om jag har vart riktigt trött över huvudtaget den senaste tiden. Det var lugnt på kvällen och vi låg och slappade i stort sett. Ajust de, var inne i Mjölby med Andreas glasögon för att de skulle böja till bågarna och därpå vart det McDonalds.

Idag har jag vart lika seg. Har fixat lite 30-årspresent till Andreas, som jag tror han kommer bli glad över. Har även testat att göra Cupcakes, får väl se om de duger och blev goda. Andreas tyckte att de blev för söta..... som vanligt.
Snart ska vi utåt till kompisens garage för att han ska kolla över min handbroms samt spänna upp den lite, den tar högt upp och tar inte riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0