Tisdag 23/2

Just nu är inget lätt och vi får se när livet reder ut sig lite.

I Söndags krockade vi med Golfen, detta jävla väder då alla vägar är isiga och otäcka. Den andra bilen klarade väl sig hyffsat bra undan, men Golfen gick det väl sådär med. Grillen, lysen och motorhuv kröktes till rätt bra. Nu står bilen på en firma här i Skänninge, men både firman och bärgningsgubben ansåg att det nog bara blir skrot av den. Det känns jobbigt och träligt, då vi inte har så mycket pengar, så just nu känns inget kul.
Ja, vi har Asconan och Saaben, men Saaben är jag i behov av och Asconan är inte så himla kul att köra när det är vinter och halt, då den är så lätt.
Andreas får nu ha en hyrbil så länge, men vi måste kolla efter något annat också. Väntan på vad försäkringbolaget kommer fram till osv. Usch, jag avskyr det här. Vi som inte haft den mer än typ 1 månad. Även Andreas är ledsen över det här och vi önskar att vi kunde spola tillbaka tiden. Glad att det åtminstone inte var Saaben, men det gäller pengar.

Annars rullar väl vardagen på rätt ok. Andreas har vart hemma halva dagen idag samt hela igår, för att ringa och knöla. Han är stark. Jag älskar honom oerhört mycket.
Jag kan tillägga att jag föresten har två födelsedagspresenter klara till honom, men får se om det blir mycket mer?
Måste även fundera ut något till svärfar, som fyller 70 1 April.

Tvättmaskinen är igång och jag tänkte ta ut eltaxen på promenad ett litet tag.

Från Fredag till Lördag ska vi ha Melina, ska bli kul! Får väl se vad vi hittar på, men vi får nog både kul och mysigt i vilket fall som helst.
På Söndag ska vi fira Alicia, som fyller år på Tisdag nästa vecka. Hon blir 3 år, så snabbt tiden gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0