Söndag 7/2

Hej!

Nu funkar min dator äntligen hemma, bara nätet som är lite segt, men det orkar jag inte knöla med nu! Ja, den funkade ju redan i Fredags kväll, då Micke hade kollat på den, ominstallerat hela datorn (så att allt som fanns försvann, men det spelar ingen stor roll för min del). Ett problem mindre alltså.

Veckan har varit rätt lugn i övrigt, det har väl inte hänt allt för mycket, men det är jag glad över. Skolan har rullat på, och även Andreas jobb.

I Tisdags var jag med mamma in till US, och även Soffan följde med. Det kändes bra, och både de "bröstsköterskorna" mamma har samt läkaren verkar bra, men hon kommer även nu skickas vidare till onkologen. Mamma önskar att så snart som möjligt få påbörja sin behandling med cytostatika (cellgift) samt strålning. Det är inte lätt som barn och sitta brevid och lyssna, men jag tror att man tjänar på det i längden, åtminstone känner jag att jag gör det. Jag blir insatt i det och vet vad som kommer ske härnäst. Ni blir det att vänta tills mamma får kallelse till Onkologen då.
Efter mammas besök åkte vi ner till stan, för att äta china-mat samt att Soffan skulle gå till frisören för att fixa håret, åter igen.
Under tiden gick jag och mamma och shoppade loss lite, samt drack lite caffelatte. Mysigt, då detta sker sällan annars. Sen hem, för att ta det lugnt.

Peters födelsedagsfirande hos Mona och Sten vart trevligt i Fredags. Peter vart nog rätt nöjd och glad över presenterna, och fick även lite mat här hemma hos oss på kvällen. Det händer inte ofta, men hoppas att han tyckte att det var gott.

Idag tog vi en tur in till Linköping och Ikea, för att köpa ännu en bok hylla hem, den här gången en mindre modell av Billy. Där i hamnade sedan filmer, för att vi skulle kunna ha det lite mer organiserat och fylla ut ett tomt område i vardagsrummet.

Snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken (och även vi just nu!).

Ha det så bra!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0