Lördag 20/2

Hej!

Lördag och jag känner mig rätt död i kroppen. Tror förkylningen långsamt men säkert håller på att bryta ut, när jag knappt kan andas på morgonen. Och jag tog faktiskt alla dessa allergi-och astmamediciner igår.

Ute snöar det, klass 2 varning idag, så vi får väl se vad som händer. Andreas pratade med Sten, så ev ska vi väl bort dit ett tag sen. Annars ska jag ge mig in på att göra Flygande Jakob ikväll, gott och väldigt länge sen vi åt det. Smarta vi var som handlade redan igår, det är väl riset som kanske inte räcker här hemma, får se hur vi löser det.

En vecka framöver har jag sk. självstudievecka/sportlov. Tisdag förmiddag har vi lite studier i skolan, annars blir det inte så mycket. Har även inte så mycket skoluppgifter att jobba med, då vi i skolan läser rätt många ämnen ihop med gymnasieeleverna och dessa inte ska få hemuppgifter under loven vad jag förstått det som.

Just nu längtar jag efter sommaren. Dagen innan Nationaldagen, här i Skänninge, körs det gamla fina bilar i Skänninge, bland annat runt Skänninges torg. Av dessa är rätt många veteranare. Detta gör att vi har funderingar på att ta ut Asconan och köra den då. Bara lite småpyssel att göra innan dess på den, för annars är den riktigt fin. Sedan är det även Bugrun i Mantorp, några dagar senare. Detta är även något som vi funderar på att åka på, om man går in gratis eftersom man har en golf? Vi får se.

Nu ska jag nog dra mig och äta lite frukost.

Kram!



Uppdatering!

Nu har jag och Andreas varit nere på stan, och hem följde även Pär med. Gud vad jobbigt det är när snön blåser rakt i ansiktet, men man känner sig duktig när man kommer hem.

Då vi var på Konsum och handlade träffade vi på Marie, så vi följde med henne hem ett tag och drack kaffe och pratade. Melina vart glad, men underhöll sig även med att måla i sitt princessblock ett tag. Hon som även ska sova över hos oss nästa helg, Fredag till Lördag. Det blir kul!


Melina ritar, men tycker även om att bli fotograferad.


Melina och Marie.


Marie värmer sig på kaffet!


Morbror Andreas och Melina!


I Skänninge har vi endel snö! Så här ser det ute vid Vallen.


Vid fönstret ser man de olika lagrena med snö.


Även på vår baksida har vi mycket snö. Lägg märke till hur högt upp på staketet snö täcker.


Ojojoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0