Fredag 16/4

Jag har egentligen praktik, men då jag inte kände mig kry alls igår morse var jag hemma igår, men även idag.

Idag får mamma sin sista strålningsbehandling! Därefter följer 5 år med hormonbehandling genom tabletter, men även återbesök och mammografi. Det har gått snabbt, känner jag, men som jag vet går det inte lika snabbt då man sitter i situationen. Mamma har sammanlagt strålats 25 gånger, och åkt åtminstone... hmm.. runt 6 mil sammanlagt fram och tillbaka från Rimforsa till Linköping 5 dagar i veckan i 5 veckor. Jag har vart med till strålningen ca 3 gånger, men även till lite andra platser inom US.

Soffan skulle idag ha flygit ihop med 2 vänner till USA och Los Angeles för att hälsa på en kompis i 3 veckor, men då allt har hänt med Island och det, som ni alla säkert känner till (vulkanen och aska m.m. som flyger och så, så har man ställt in alla flyg, vet inte när det exakt kommer igång igen). Istället har de biljetter till ett plan som lyfter på Söndag. Vi får verkligen hoppas att de kommer iväg då!

För ett litet tag sen ringde Sten, min svärfar, gällande Alicia, Andreas systerdotter. Som jag nämnt ska Rosita, Andreas storasyster och Alicias mamma, få en bebis till snart. Hon har ju legat inne ett tag och så. Vi har sagt till att det bara är att slå en pling om det är så att de behöver barnvakt eller så. Nu ringde som sagt var Sten och undrade gällande barnvakt till Alicia, då Micke, Alicias pappa ska åka in till US då bebisen ev. kommer idag eller imorgon. Mer än så vet man ju inte riktigt. Så jag sa att det är inga problem, även om jag inte mår jätte bra. Andreas vet inte om det, men eftersom han jobbar och kommer hem strax efter 2 (De skulle jobba över lite idag), får jag slå en pling sen. Alicia skulle bara sova lite först.
Mona och Sten har tagit hand om Alicia mycket, då Rosita legat inlagd och Micke har behövt lite ensamtid också. Ikväll ska de iväg på en grej i Vadstena, som Sten fick som present då han fyllde år. De ska äta gott och se på uppträdanden.
Jag har även skickat sms till Rosita och fått svar, då de mäter kurva på bebisen, hjärtslagen är höga och bebisen har inte rört sig än, då jag fick smset.
Tur i oturen att jag är hemma och är sjuk.

Ute skiner solen, som den gjort de senaste dagarna. Vi njuter av våren och hoppas verkligen att den ska hålla i sig nu.
Alicia kommer snart, så jag ska väl avsluta det här inlägget. Ha de bra!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0