Fredag 11/9

Sitter här.... som ni borde märka. Utanför persiennen börjar dimman bryta upp lite tror jag, vi har nämligen haft dimma ute halva morgonen.

Jag är hemma idag med. Undrar om det kan vara min mage som krånglar som den gjorde typ förra året, låg och funderade på det igår kväll. Får se om jag testar att ta en tablett, de tabletterna som min läkare ansåg att jag inte skulle ta, även om jag har ont som sjutton.
Känns även som att jag har typ tandvärk, kan bero på typ förkylning, men det får vi också se hur det utvecklar sig.

Satt precis och tänkte på att snart borde Electrolux-teknikern ringa, och då gjorde de det. Hoppas de inte blir... hm... arga eller nåt för att vi kopplar genom vårt badrumsuttag. Elen verkar ju gå fram till tvättmaskinen, lampan lyser ju.

Andreas hade riktigt ont på kanten av handen igår, vad det verkade som, men gick ändå till jobbet idag. Jag bad honom prata med sin arbetsledare och sedan höra av sig så jag skulle veta hur det hade gått, men inget svar på mitt sms än... glömde han eller sket han i det och bet ihop? Jag fick i alla fall linda hans hand imorse.

Igår blev min mittre ljuddämpare på bilen bytt. Gemensamt arbete av Gottis och Andreas kan man kalla det. Vi åkte in till Biltema tillsammans med Gottis när Andreas hade kommit hem från jobbet. In till Linköping på 120-vägen med Asconan. Jodå, det gick väl rätt bra även om det lät lite och tanken ibland for genom huvudet att tänk om det skulle bli så att bilen dog på motorvägen. Men vi kom till Biltema, och hem igen. Och den kunde faktiskt komma upp i 140, och då är den ändå 4-växlad. Avgassystemet gick in i Ascona, tro det eller ej. Men den fick ligga mellan båda framsätena, brevid handbromsen och sen bak på baksätet. Det måste väl sett lite roligt ut, men det gick ju.
Hämta lite grejor här hemma, som Andreas nya, fina, stora verktygssats med 150 delar, pallbockar och lite. Därpå ut till Gottis och Anna, där de bytte allt på typ 2 timmar lr så..? Nåt sånt var det i alla fall tidsmässigt. Sedan funkade det bra. William försökte vi lära vad fasta- och lednycklar är m.m, och förhoppningsvis gick något in, även om han var trött.
Därpå vart det lite fika och sen åkte vi hem vid halv 9. Nu låter den inte så jäkla mycket, även om Gottis påstod igår när vi skulle hem att det lät mer i bilen än utifrån.

Annars blir det att åka till mamma och Soffan ikväll.

Kram


Jag kan nu äntligen meddela att tvättmaskinen går här hemma, även om den låter lite mer än förut. Det var en kille här runt halv 12 tiden som bytte vattenpumpen till tvättmaskinen, och sen funkade den.
Får väl se om vi får hem någon faktura sedan, men det anser jag inte att vi borde få eftersom vi har en garanti på den. Men man vet ju aldrig.
Så därför passar jag på att tvätta lite som låg i tvättkorgen, även om vi tvättade i...hm... vilken dag var det...??? Onsdags tror jag. Minnet är ju som det är, det märker ni nog.

Jag borde för övrigt sätta igång och städa lite, men orkar inte riktigt. Ja, det är ju inget kaos, men känns ju trevligt om det är avstädat innan vi åker ikväll. Vill ju inte precis bli TVUNGEN att städa när vi kommer hem på Söndag.

Gud som den låter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0