Tisdag 1/9

Passar på att sätta mig här innan jag ska fixa klart här hemma för att åka in till Mjölby. Har ju en ynka lektion, men får ta det. Känns inte kul det där med Saaben, saknar den! Vill inte ha en hyrbil. Ja, jag hade ju kunnat ta bussen, men när man är så van vid att ha en bil så blir det svårt utan. Men förhoppningsvis får jag en skymt av henne idag när jag ska till skolan, efter det ligger så nära Bilhallen. Kom hem till mig igen, bilen.

Andreas är hemma idag med, så han kollar på tv just nu. Vi vaknade föresten rätt tidigt, så har vart uppe ett par timmar nu.
Funderar på att åka och kolla presenter till Soffan idag. Älskade syster. Du betyder så mycket. Tyvärr kommer jag nog inte ha råd med några nya däck till din bil eftersom jag måste ha råd med min bil, vet ju inte hur mycket det går på.

Ska dra mig nu. Ha det.


Åter hemma och nu glad. De ringde från Bilhallen när jag var inne i skolan och rapporterade att de vet vad felet var på bilen. Batteriet! Så skönt. Så de kollade runt i Mjölby om någon hade ett passande batteri och vi hämtar bilen vid halv 2. Skönt att det inte var något större fel på den, även om det går på 1900 ungefär. Jag lättad att hon kommer hem idag.

När vi hämtat henne ska vi väl ev. förbi Mekonomen och köpa lampor till bilen och sen in till Linköping för att kolla efter presenter till Soffan.


Depp igen. Bilen kommer inte hem idag. De bytte ju batteriet eftersom det var helt dött, men kom sedan fram till att det var något mer, nämligen typ tändkasetten, så de var tvugna att beställa hem en sådan så nu får vi vänta mer. Delen skulle komma hem antingen imorrn eller på Torsdag, så förhoppningsvis blir den klar den här veckan åtminstonde. Men vi får väl ta det ändå.

Vi var i alla fall inne till Linköping och köpte lite presenter till Soffan, strumpor till mig och lite grejer på Ikea.

Nu tar vi det lugnt här hemma, var förbi affären en snabbis, men jag har inte så mycket ork. Det är ju inte så lätt att vara på topp jämnt och ständigt.


Vore så underbart skönt att åka och simma. När blir det nästa gång? Har ju haft mensen lite den här veckan, men kanske kan simma på Torsdag eller så. Längtar, så skönt att komma iväg ett litet tag bara.


Andreas hälsar att köp inte en Kia, det är en skitbil. Jag får väl tillägga att jag håller med.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0