Lördag 12/9

Hej!

Hoppas att allt är bra med er. Jag är riktigt seg, sitter ju hos mamma och Soffan som sagt.
Vi åkte ju ner hit igår kväll, efter ett par timmar då vi var på vårdcentralen, röngten samt akuten. Detta eftersom Andreas i Torsdags morse upptäckte att hans hand gjorde ont, samt att han hade en hård knöl vid sidan av handen, strax under tummen på vänster hand. På Fredagen gjorde det ont, han jobbade och sen när han kom hem ringde vi ner till VC som ringde upp efter ett tag. Vi fick komma ner dit, en läkare kollade på det, kände lite och ansåg att det var bäst att vi åkte till Röntgen i Motala, så han skickade en remiss dit och sen åkte vi. Äntligen där fick vi komma upp, vänta ett litet tag, Andreas fick komma in och röntga handen, inget brutet eller så, och sedan vidare ner till Akuten. Där gick det dock inte riktigt lika snabbt. Ja, vi fick ju komma in rätt snart och säga vad det gällde, men sen gå ut och vänta LÄNGE (Kändes riktigt länge åtminstonde) och sedan komma in där de meddelade att det verkade väldigt konstigt, typ någon "bubbla" som kan bildas i leder och senor och så, men han ringde upp för att kolla med röntgen en extra gång. Som han bedömde det behövdes det inte tömmas på var eller så, men Andreas fick handen omlindad samt ett recept utskrivet på lite antiinflammatorisk medicin. Skyndade hem till Skänninge för att kunna hämta ut medicinen eftersom att apoteket där stänger vid 18.00. Vi hann och skönt var ändå det. Andreas ska även sjukskriva sig på Måndag, eftersom han måste vila sin hand samt ska undvika att ha den i vissa lägen.
Väl hemma fortsatte jag min städning, som jag påbörjat typ då Andreas kom hem från sitt jobb. Mattorna, som legat ute skakade på en stol, togs in och lades iordning och skurhinken samt skurmedlet, som stod på diskbänken, fick åka in i sitt skåp. Och den där jäkla dammsugaren som röret lossnar på typ hela tiden, jag skällde på den som en hund, men den lyssnade inte. Vem har uppfostrat den?
Packade även det vi skulle ha med oss samt åt lite. Därpå gjorde vi oss klara för avfärd, katterna fick mat och Mona kollar till dem idag samt imorgon bitti/förmiddagen.
Resan ner till mamma och Soffan var rätt mörk, det eftersom det var ju kväll. Väl nere vart det rätt lugnt, Soffan skulle ju jobba natt, så hon hade redan åkt iväg. Eller ja, Simon hade kört henne till jobbet och lånade hennes bil över natten för att sedan hämta henne på morgonen.


Imorse kom Soffan hem strax efter sju, och då hade Andreas vaknat ett tag innan.
Dagen har annars rullat på bra. Vi har städat, tagit det lite lugnt och så.
Soffan sov ett tag, vilket jag har förståelse för, och sedan fick hon mina och Andreas presenter samt mamma fina present. Av mig och Andreas fick hon: Ett fint armband, en långärmad topp, en kokbok om kött och hur man kan tillaga det på olika sätt samt koppar och ett kort. Jag hoppas verkligen att hon vart nöjd med de saker hon fick. Av mamma fick hon nya fräscha blommor som mamma planterade i Soffans stora golvkruka igår medan Soffan var på jobbet på kvällen samt att mamma betalar lite av de däcken Soffan behöver till sin bil. Diva åt upp lakritsdäcket som låg med i kuvertet med kortet.
Familjen Näslund kom förbi ett litet tag och fikade på eftermiddagen. Då fick Soffan en drömfångare i form av ett hjärta av Eleonore och en liten katt i en korg av Johanna. Så söta.
Simon, Malin, Frida samt Emelie kom även. Simon och Malin medan Näslundarna var här, och Emelie och Frida lite senare.
På kvällen åt vi gott och sedan gjorde de sig iordning för att göra Linköping osäkert, så nu är det rätt lugnt och skönt här hemma, jag, mamma, Andreas och Diva. Jag börjar bli seg och är lite konstig i magen, men funderar på att lägga mig i soffan hos de andra, glo på tv och äta lite godis.

Hoppas ni andra har haft en bra dag. Jag har haft en helt ok dag och imorgon åker vi hem igen. Ska bli skönt, men även lite tråkigt. Aldrig kul att åka hem. Jag har även planerat att lägga in bilderna från idag imorgon.

Ha det bra.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0