Måndag 7/9

Hej!

Hoppas allt är bra med er, jag mår nämligen inte så bra. Ont i typ halva kroppen, varm och lite allmän sjukdomskänsla. Var på första lektionen i skolan, men pratade sedan med min lärare som jag skulle ha i nästa ämnen, omvårdnad, som bad mig åka hem eftersom risken för Svininfluensan finns. Jag hoppas att jag inte har blivit smittad, men man ska vara hemma om man misstänker någon som helst sjukdom, tror jag. Så här sitter jag, men funderar starkt på att lägga mig på sängen eller i soffan och bara vila.

Hade igår egentligen planerat att simma idag, som jag tänkte från början, men imorse ansåg jag att det gör jag inte, eftersom jag inte är pigg alls.
Imorse åkte jag även tidigare hemifrån för att hinna åka upp till Mekonomen i Mjölby innan lektionen började. Köpte torkarblad till både Andreas bil och till min samt lampa till Andreas skyltbelysning. Gick väl på runt 600 kr, men båda bilarna är i behov av nya torkarblad.



För ja, Andreas har köpt en bil. Ni vet den där Opel Asconan jag nämnt tidigare. Det skulle ju komma en spekulant idag på den, och vi vart ju lite depp eftersom vi fick reda på det i Fredags och ville ha den, i alla fall enligt annonsen. Så i Lördags morse vaknade Andreas med idéen att han kunde ju åka på Söndagen och kolla på den, och det var inga problem enligt de som hade bilen. Så efter att ha vart hos mamma och Soffan Lördag tills Söndag, alltså igår, så åkte vi hem tidigt.
Vid 12 tiden åkte jag, Andreas, Micke, Sten och Mona iväg till Vetlanda. En bit att åka, men Micke körde min bil dit. Vi hittade rätt i stort sett direkt, och det var ändå rätt enkelt. Kan ju tillägga att jag skrev ut en vägbeskrivning på Eniro.se. Vi såg bilen rätt snart när vi svängde in på gatan, och så härligt Gul! De var trevliga, de som hade bilen. Micke, Andreas och en av ägarna åkte iväg så att Micke åtminstonde kunde provköra bilen åt Andreas. De åkte en liten runda och kom sedan tillbaka med beslutet att den här ska Andreas köpa. Så sagt och gjort, vi skrev på papprena och gjorde en överföring med summan pengar som de begärt, hoppas bara att de kommer in på deras konto.
På vägen hem åt vi lite, Micke och Andreas, som åkte i Asconan tankade, och körde efter ett tag ifatt oss, som fortsatt åka under tiden.
På kvällen blev det en runda med bilen, med ett beslut av framsätena måste fixas, eftersom de sitter rätt löst, backspeglarna måste bytas eftersom de typ riktar ned sig när man kör bilen och lite isolering behövs samt torkarbladen, som jag köpt nu, och även lampan till skyltbelysningen.

Nu står Asconan i garaget, men vi har snackat om att kolla om vi kan hyra garaget brevid vårt med så att båda bilarna kan stå inne.

Asconan vid besök ute hos Gottis och Anna. Den är riktigt fin! På bilden Micke, Andreas, Gottis och Sandra.

En cd fastnade i stereon och sen lite inspektion. Karlarna var tvungna att kolla. Andreas, Gottis och Micke.

Asconan samt Gottis Celica på kanten.



Saaben!


Nere hos mamma och Soffan gick det bra annars. På Lördagen gjordes massa förberedelser för Söndagens Dressyrtävling. Det var rätt ok, och jag och Andreas samt Diva åkte hem runt 5 tiden till mamma och Soffan, som fortfarande var kvar i stallet. Jag plockade, sopade av lite hemma, bytte lakan i vår säng medan Andreas diskade den disk som de hade och Diva tog det lugnt. På kvällen beställde vi Pizza som Soffan hämtade upp när hon åkte hem från stallet. Det vart en mysig kväll med skratt, tv och pizza/kebab.


Eda. Här ridhuset samt en skymt av paddoken som ligger nedanför.


En riktig....röra.


Himlen.


Fyrhjulning samt övrigt folk.


Soffan samt Felicia som krattar igen spåren.


Mamma hittade en Vårtbitare som hon satte på Andreas axel. De är riktigt fina.

På Söndagen var vi ju tyvärr tvugna att åka hem rätt tidigt så vi hann tyvärr inte se Soffan tävla, men vi åker ner på Fredag igen.


Ha det så bra så hörs vi.

Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0