Torsdag 3/9

Fick ett meddelande imorse när jag var i full gång med att skicka meddelande med Sandra, från Bilhallen. Det trevliga sms:et löd: "Hej. Din bil är klar/Bilhallen". Kan ni förstå om jag blev lite glad. Ringde in till dem strax innan 8'a för att få det bekräftat och bilen är klar som sagt var. Batteriet som var i stort sett tomt och sen tändningskasetten. Kanske har vart det som krånglat här hemma tidigare då när jag ska starta den? Allt som allt går det på runt 5000, då är hyran för hyrbilen inräknad. Blir det bara att tanka upp den innan jag lämnar den med.

Tror inte jag simmar idag, känns inte så bra eftersom jag skar mig lite igår på min lampa som vart trasig tidigare. Det ömmar och så, så jag tror jag skippar det. Känns inte så kul med kloret i vattnet och så. Får bli nästa vecka istället. Jag simmade ju ändå två gånger förra veckan. Jag hade ju velat simma idag med, men känns inte så kul med den där handen.

I övrigt sov jag inte länge alls idag, det är väl en vana att vakna vid ungefär halv åtta varje dag, vaknade kvart över 7 idag. Perfekt på min lediga dag, hade ju gärna sovit lite till. Men är man uppe och kissar så är det nästa kört att somna om sen.

Jag har kommit fram till att jag nog lagt endel pengar på bilen det här året. Hade den ju inne i somras innan ombesiktningen så att de kunde byta broms skivor och belägg och nu det här. Är väl uppe i 10 papp snart. Men det får man räkna med om man har en bil.

Ikväll, vid 17.00 ska jag och Andreas till banken eftersom han ska få info och lite om lån. Han är ju verkligen sugen på den där bilen han hittat. Har jag nämnt den tidigare? En Opel Ascona B från 76. Jag kan godta den med. Vore kul om han  kunde köpa den, den är ju veteran.

När jag hämtat bilen blir det förbi Sandra för att ta lite fika, sen får vi se.


Nu står äntligen bilen ute på parkeringen, lite ovant att köra den efter att ha haft den andra i ett par dagar, men skönt att hon är hemma. Nu går hon förhoppningsvis ett tag till.

Jag borde sätta lite fart på det här hemma, men just nu har jag faktiskt ingen ork.. Tvätta lite skulle behövas, så nu är första maskinen igång.

Borde även äta lite lunch, lådan står ju i kylen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0