Tisdag 22/9

Godmorgon.

Satte mig här en liten stund, skönt att vakna till.

En Peab-bil kom utanför och parkerade..jag började undra vart de skulle, och sen plingade det på på min dörr. De skulle nämligen kolla på vårt badrumsfönster. Skönt att slippa vaktmästarna, faktiskt. Det är inte kul att tjatta på dem. Jag gillar inte att tjatta på folk.

Natten har varit bra i övrigt, även om jag kanske skulle vilja sova lite till egentligen.

Nu måste jag sätta igång, men sängen är bäddad åtminstonde.

Kram


Dagens skola var rätt intressant, även om jag endast var där typ 1 timme och 20 minuter.

Det var nämligen Danskar som föreläste om hur deras skola och studier fungerar, eftersom de läser liknande i Danmark som vi som läser Omvårdnad i Mjölby. De har nämligen vart här i fyra av 5 veckor och haft praktik samt sett lite av Sverige, som Stockholm, Vadstena och Visningsö. Det var intressant att få höra hur deras studier fungerar i Danmark, även om det kunde vara lite svårt att förstå Danskan ibland.

Nu saknar jag bara min älskade karl som e på jobbet. Imorgon har han ledigt, men vi ska inte gå in på några detaljer.

Ute blåser det, hösten har verkligen kommit. Ligger rätt mycket löv på marken nu.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra tills Andreas kommer hem, dammsög lite imorse när Peab-Gubben hade varit här och förhoppningsvis fixat fönstret. Och han tipsade även om att om det var så att fönstret skulle vara lite trögt att stänga, kunde vi trycka till lite på andra sidan fönstret med. Kanske skulle behöva tvätta av det fönstret lite, jag tvättade ju ändå alla de andra i Fredags.
Men jag kan lova att det är med rädsla jag öppnar fönstret, för usch om det pajar igen.
Nu kan jag tillägga att jag öppnade precis fönstret, på båda sätten (vi kan både "fälla" det samt öppna det normalt) och det funkade.

Nästa Torsdag hämtar jag nycklarna till vårt andra garage med. Ska bli så skönt att ha båda bilarna inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0