Måndag 28/9

Tuddelu!

Dagen har flytit på rätt bra än så länge, men har inte så mycket ork. Det blir rätt segt i skolan, och imorgon blir det en lång bökig dag, så då kommer jag väl däcka när jag kommer hem. Temadag i Kvarnparken i Mjölby då.

Borde simma, har inte gjort det på flera dagar, men ärligt talat så har jag ingen ork och lust. Får se när det blir igen.

Har åkt rätt så mycket bil de senaste dagarna, eftersom Andreas fixade körkortet i veckan som var. Jag är riktigt glad för hans skull, han kör nu Asconan till jobbet varje dag och jag tror att han njuter ordentligt av det. Och jag njuter också av det, så skönt att inte vara tvungen att köra.

Jag sitter och funderar på om jag skulle ta och kasta in en tvätt i maskinen, så att jag inte behöver tvätta massor på en gång på typ Torsdag.
På Torsdag ska jag även hämta nycklarna till det andra garaget vi ska hyra också. Det kommer kännas bra att båda bilarna får stå inne.

I helgen har vi inte varit hemma allt för mycket. I Lördags åkte vi ner till mamma och Soffan. Andreas körde, så jag satt och tog det lugnt. Väl där nere var Andreas så snäll och tvättade av min bil, den var nämligen skitig.
Madde och Johanna kom dit, och mamma hämtade även Eleonore och Eleonores kompis Ebba, som varit på ridkalas i stallet. Anledningen till att mamma hämtade dem är att Magnus, Eleonores och Johannas pappa, är allergisk mot pälsdjur och speciellt då hästar. Så hemma hos mamma och Soffan fick Eleonore och Ebba bada, samt även kela med kaninerna.
Jag tog lite bilder, men har inte ork att lägga in dem på datorn just nu.

Igår var vi inne i Linköping, där vi köpte en ny dammsugare samt hälsade på Andreas kusin Tommy med sambon Ann-Sofie. Trevligt och vi var kvar där inne ett tag.

Nu orkar jag inte skriva mer, sorry, men ni får ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0