Måndag 21/9

Hej!

Hoppas allt är bra med er och att ni överlevt den här helgen med.
Idag har jag inte gjort så mycket, än så länge. Lite segt, men mår inte illa för tillfället i alla fall. Det är alltid något och skönt att slippa det, eftersom jag mått lite illa de senaste dagarna.

Igår höll vi på och fixade i trädgården lite. Vi tog även en runda in till Plantagen igen för att köpa lite mer växter, lökar och jord. Sedan hem, grävde lite mer rabatt och planterade. Tog även in den lilla utemöbeln, grillen samt lite annat. Lyktorna åkte även ut på altanen igen. Jag vart riktigt nöjd kan jag lova.
Därpå övningskörde Andreas ett par timmar och under tiden passade jag på att dammsuga, diska, plocka lite samt duscha av mig.
På kvällen vart det en promenad med Micke och Sandra, men tyvärr regnade det lite ute under tiden. Det var ändå rätt skönt att gå lite, man behöver det ibland.

Tänkte lägga in lite bilder, och hittade även då bilder från i Lördags kväll, då vi var hos Rosita och Micke. Vi blev bjudna på chokladpudding, snackade skit och spelade Yatzy. Alicia hade även kul med en rosa Cowboy hatt, som hon satte på typ allas huvud.


Inne på Plantagen i Linköping fanns det riktigt fina och häftiga Ljung. Jag köpte den "lila" och sedan åkte vi in även igår och köpte den "Gula".


Alicia satte på Andreas Cowboyhatten. Vart han inte riktigt fin?


Fast Alicia vart nog sötare med den.


Lyktorna fick som sagt var komma ut igår. Ljus hör ju till hösten, och jag kan tillägga att det var många ljus tända här hemma igår.


Som ni ser på bilden börjar hösten komma nu. Det ligger blad på marken, och färgerna förändras även.


Här har vi de Ljung vi planterade. En färgklick!


Och här har vi lite rabatt, det är kanten till höger om Gräslöken som vi grävde och fixade igår. Vart det inte bra?

Nu borde jag egentligen sätta lite fart här hemma, eftersom jag planerat att åka ner till Sandra innan jag ska till skolan. Har ju bara 1 lektion idag. Skulle även maila min lärare, för att kolla upp en sak med henne. Har heller inte ätit frukost än, så det borde jag också göra.

Men ni får ha det så bra.

 

Kram



Uppdatering.

 

Här sitter jag, seg och trött. Åt förut, är törstig igen. Skulle helst gå och lägga mig och sova, men har ingen lust riktigt.

Saknar Andreas som är på jobbet. Man blev lite bortskämd när han var hemma en hel vecka eftersom han var sjukskriven pga sin hand.

Skolan gick bra, det var ju ändå bara 1 lektion idag och det fixar man lätt. När jag åkte därifrån var jag hungrig så det första jag gjorde när jag kom hem var att kasta in matlådan i mikron, rester från igår. Rökt fläskfile, som vi stekte lite, och kroketter till samt bearnaisessås.

Senare blir det ev. att åka/gå ner till Pär, som fyller 28 år idag. Han berättade även att han skulle iväg och baka bullar, så ikväll blir det väl nybakat då? Blir säkert jättegott.

Ibland oroar jag mig för min kropp. Jag är konstig i min mage då och då, har fått information om att jag har inflammerad tjocktarm, då och då, men man tänker i vilket fall som helst. Nu dricker jag mycket, går på toa endel, är konstig i magen och uppsvälld. Det kan finnas många olika förklaringar, men vi får väl se hur det utvecklar sig.
Vi hoppas på ett speciellt resultat, men vi får se.

Just nu känns det som att det blir en skön kväll, precis som igår.
För igår var det lugnt och skönt. Tände lite ljus och kollade på "Ensam mamma söker".
Jag hoppas att jag kan njuta av den här hösten, förra hösten mådde jag inte ett dugg bra. Mycket var nog eftersom jag var arbetslös, nu studerar jag ju, och depressionerna, vilket nog även det berodde på arbetslösheten.

Snart kommer Andreas hem och sen får vi se vad som händer.

Kram och Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0