Måndag 26/10

Vi tog en tur till Linköping sen igår.
Köpte skor på Skopunkten, 3 för 2. Ett par stövlar till mig, ett par skor till mig och ett par skor till Andreas. Det vart nog bra, nu har vi lite helare saker att sätta på fötterna, även om Andreas tog sina gamla skor idag.
Sedan vidare in till Ikano, där vi träffade de överraskade Mona, Sten, Rosita, Alicia och Micke. Vi visste att de skulle dit, men vi avslöjade inte helt att vi skulle dit innan också när vi pratade med dem.
Shoppade loss lite på Åhlens, jag hade nämligen 50 kronor rabatt där, och åt mat, varav jag köpte något som jag ångrade. Det lät verkligen godare än vad det var. Andreas köpte även ett efterlängtat spel till sitt Xbox.
Trötta och rätt belåtna åkte vi hemåt och Andreas stannade till på Citygross och köpte en stock snus.


Jag har sovit rätt gott inatt med, är det för att jag går och lägger mig lite innan Andreas och kan slappna av bättre när jag vet att lampan är tänd och han ser på tv? Jag vet inte.
Morgon började med att jag låg och läste Corren i sängen, alltid lika skönt, gjorde mina toalettbesök som vanligt. Jag har bäddat, men inte lagt på överkastet och det än. Det kommer väl, det med.

Idag blir det tandläkarn vid 12.00 för att ta bort tandsten vid en viss tand. Därpå funderar jag på att åka och simma. Har inte gjort det på evigheter och vore lite skönt att röra på sig. Känna sig duktig. Alltid så skönt att åka hem sedan och vara lite seg och bara lägga sig framför tvn eller så.
Funderar därför även på att dammsuga upp det skit som är här hemma, ta hand om disken och plocka så att jag inte behöver göra det när jag kommer hem sen.

Kram




Uppdatering

Sitter här och slappar lite.
Vi har varit och handlat på CityGross, köpte en sån där Halloweenpumpa eftersom det är Alla Helgona samt Halloween i helgen. Jag hade planer på att fixa en pumpa förra året till Halloween, men då vart det inget av det samt att vi hade lite annat att stå i då eftersom vi hade flyttat och så, men i år ska det bli av. Det står nu på altanen, och vi får se vilken dag jag pysslar med den. Jag letar även recept till inlagd/syltad pumpa, så att jag även kan göra något med pumpaköttet, som kommer bli över. Det är så gott!

Andreas håller på med maten, idag blir det Ketchupkorv (Liknande som Korvstroganoff, men lite enklare) med färsk pasta.

Annars har jag lite höstledighet, eller ja, självstudievecka som det heter på Vuxenutbildningen. På Onsdag ska vi dock in på ett studiebesök på US, där vi ska få se hjärt-avdelningen, strålningen samt nåt mer.. Minns inte riktigt exakt vad just nu. Men blir skönt, kan ju ta egna bilen in till Linköping och så. Har även planer på att ev. åka förbi farmor då, om jag får tid och lust.

Tandläkaren gick väl rätt ok idag. Inget skäll precis. Fick lite tips och råd och hon tog bort lite tandsten.
Jag bad även om en tid till Andreas så att han kan få komma på kontroll någon gång. Under de tre åren som vi har varit ihop nu, minns jag inte att han någonsin varit på en kontroll, och hon såg att det var länge sedan med, så den 3 December ska han vara där vid kl. 16.30.
Känns rätt bra, så att man vet att allt står rätt till i hans mun med!

Längtar lite till December, när man får börja fixa här hemma och så.

Lade föresten in Rödbetor idag. Fick ju endel rödbetor av mamma, som jag kände att jag kunde lägga in. Alltid lika trevligt med lite sånt hemma. Kan ju även förhoppningsvis spara några kronor på det.

Vart föresten ingen simhall idag, jag orkade inte. Så jag ska duscha istället.

Ha det bra nu!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0