Söndag 4/10

Jag ber om ursäkt att jag inte orkar skriva så mycket nu förtiden, jag har ingen ork till det.

Livet rullar på.

I Torsdags var Soffan och Diva här ett par timmar. Diva och Molgan var nära varandra rätt mycket, och det verkade som att båda ville leka lite med varandra, men ingen av dem vågade väl riktigt. De brukar dock aldrig kunna vara nära varandra, så det är ett stort framsteg. Mozart vågade dock inte riktigt vara framme, men jag kan förstå det lite med.
Vi hade i alla fall lite filmdag och fikade också lite. Skönt att kunna umgås lite så med, sker inte så ofta. Mysigt!


Diva och Molgan.


Diva och flodhästen.


Matte har varit busig mot Diva och vikt bak öronen.

På Onsdagen var jag föresten förbi farmor, som sedan fyllde 77 år den 2 Oktober, alltså i Fredags. Jag köpte en blomma på vägen dit, som hon blev glad för. Fick fika hos henne, samt bröd, äpplen och lite annat. Det är mysigt att komma hem till farmor, där inget i stort sett förändrats.


Blomman och kortet från mig, Andreas, Soffan och mamma.

I Fredags var det skola/jobb som vanligt. Vi mekade även lite med bilarna och sedan städade jag lite här hemma.

Igår var vi ute vid Andreas mormor och morfars grav, där vi tände ljus. Vi umgicks även endel med svärföräldrarna.

Imorse var det lite tråkigt väder, och vi kände för att hitta på något. Vi satt och funderade ett tag, och kom sedan fram till att vi kunde låna med oss Melina och åka in till Gamla Linköping och Fenomenmagasinet. Sagt och gjort, så vi åkte och hämtade hennes bilkudde hos Mona och Sten och åkte därpå ned och hämtade henne. Sedan in mot Linköping. På vägen dit såg vi kor och hästar, samt en älg som stod på ett fält. Det är inte ofta man ser dem så nära och den var riktigt fin. Inne på Fenomenmagasinet var det sedan kul. Vi testade lite olika grejer och Melina hade nog rätt kul. Vi gick även runt och kollade lite i Gamla Linköping. Handelsboden, där vi såg lite modellbilar m.m, och barnbokhandeln där det fanns prinsesskläder m.m.


Rör som man kunde slå på, så att det blev olika toner av ljud. Liknande som ett vindspel.


Här skulle man röra på lådan så att det blev olika sorters vågor m.m.


Här testar vi vilket som är magnetiskt.


Våra handavtryck.


En rolig spegel som man kunde ändra vinklar på.


En luftballong. Man tryckte på en knapp som gjorde att den lyfte. Melina var lite imponerad av den tror jag.

Där har ni åtminstonde fått en liten inblick av vad vi gjort de senaste dagarna.

Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0