Lördag 31/10

Känner redan nu att det blir en lugn dag idag, eller ja, inte alltför fartig åtminstonde.
Mår nämligen inte på topp, ont i huvudet och konstig i magen. Hoppas bara inte att det är svininfluensan, men det tror jag inte. Svärfar har varit lite sjuk i veckan, så det är nog bara det. Det började väl lite smått redan igår. Men vi får väl se hur det utvecklar sig!

För övrigt är det den sista Oktober idag, även kallat Alla helgonas Dag eller Halloween, man väljer själv vad man vill kalla det.
Pumpan skars ut i veckan och står och väntar på altanen. Den fick fina ögon och en fin mun, men då jag ansåg att resten av pumpan såg så tom ut, så vart det lite hår med. Halloween-godis måste köpas ifall det kommer en häxa, vampyr eller liknande och plingar på dörren, och annars kan man ju äta upp det! Får dra mig neråt till affären sedan, på ett eller annat sätt.
Soffan skulle på "Halloweenfest" ikväll inne på Platens (tror det var där.) och skulle visst vara en Vampyr. Köpte tänder och blod igår. 

På tal om igår så gick det bra igår i Linköping.. Lite diskusstioner, men tillslut lyckades vi komma överens om vad som skulle köpas till pappas grav, så det vart lite ljung, typ enbuskar (eller ja, liknande) och två lyktor från Hemtex. Jag hoppas det vart fint, jag och Andreas ska ner till mamma och Soffan imorgon på Söndagsmiddag, så vi får väl ta en tur förbi. 
Jag köpte även 2 toppar, lite hårtoffsar, en fin "julstjärna", fast den var härligt ljusrosa, kruka till den samt lite gravljus.  
Då jag parkerat min bil på mammas jobb och vi sedan åkt in till stan med Soffans bil, så passade jag på att gå in och hälsa på mamma och hennes arbetskamrat samt barnen på fritidset sen. Ett par trevliga timmar när vi hade rätt roligt!

Andreas och Pär ska försöka byta till vinterdäck på min bil idag. Asconan har ju sina vinterdäck på sen några veckor tillbaka, men jag börjar känna att det är dags att mina kommer på med, då det börjat bli lite kyligare ute och vi är ju även inne i November imorgon.
Två karlar och en Saab, tror ni det går ihop? Jag hoppas verkligen det!

Jag har inte ätit något än, då jag inte känner mig på topp. Kanske borde försöka få i mig lite nyponsoppa åtminstonde.



Jag var ute på altanen för att ta en bild på pumpan, och kastade en blick mot vår pelargon. Den har knoppar och blommar fortfarande. Jag får inte ihop det, är det normalt??



Pumpan. Jag tycker att den ser rätt ond ut, men det kanske är det som är meningen med den? Den vart i alla fall helt ok, locket vart bra och ramlade inte in. Det satt även lite insekter i den, men det är kanske en positiv sak?



Blomman, som jag köpte på Plantagen, även krukan då. Den har det fina namnet "Princettia", och jag funderar även om färgen har något att göra med " Rosa Bandet Veckan".



Som ni vet är ju hösten på ingång, och jag lade ju in en bild här om dagen..



Som ni ser är det inte så mycket löv kvar på träden nu.



Ha det bra.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0