Torsdag 29/10

Sitter här i min härliga morgonrock och läser lite blogg..

Idag blir det Mjölby, rättare sagt Café Gusto, för att diskutera vårt arbete lite. Hoppas det går bra, jag har inte orkat göra så mycket. En kontakt vill gärna att vi ringer till henne, och jag gillar inte riktigt att ringa till människor jag inte känner. Eller, jag tycker det är skitjobbigt! Ska vara så dum och ev. kolla om någon annan i gruppen kan ringa.
Blir väl någon kaffe eller så där med, men jag är lite lustig i magen.. Har kännts rätt konstigt hela natten, som att man är påväg att bli magsjuk men det blir inget..

From. vid 12.00 idag är jag ledig till Måndag, känns oerhört skönt. Måste nog plugga lite, men får väl se till att det blir gjort. Soffan hade messat igårkväll och kollat om jag ville gå på stan med henne imorgon... vi får se. Vore nog rätt kul!
Jag och Sandra var ju inne i Linköping i..hmm... förra veckan och då köpte jag bla. en svart topp (bastopp) på HM, som jag gärna skulle vilja ha en till av. Jaja, vi får se. Ska väl försöka få tag på henne först och främst. Hon skulle i alla fall jobba 12.00-21.00 idag, tror jag.


Vi var föresten borta hos Rosita och Micke igår, eftersom de hade varit tvunga att åka iväg (det hade hänt lite saker, men vill inte ta upp det här) och Sten inte verkade vilja sitta själv.
Louise, Amanda och Alicia var också där så Andreas fick lite kaffe och vi busade runt. Jag plockade iordning lite på Alicias rum, och hon kröp i sin påslakan och myste.


Får väl se vad som händer när jag kommer hem, jag har inga planer än så länge. Kanske en dusch, ett varv med eltaxen som inte fått mat på någon dag (vår fina vinröda eltax. Tyvärr har den varit emot lite väggar och så och fått lite vita märken. Någon som har något tips på hur man kan få bort det?).


Jag har föresten tagit lite foton, bland annat från kvällen med Alicia, Amanda, Louise och Sten samt en bild på härliga höstlöv, men jag hinner inte lägga in det nu. Har nämligen råkat fastna här lite igen och börjar få lite brådis. Kan bli så att bilderna kommer in när jag kommer hem sen.

Kram Hej



Uppdatering

Kväll och jag sitter här medan Andreas gör vår goda kvällsmat, Potatis- och Purjolökssoppa. Bara löken luktar ju underbart gott.

Dagen har varit bra. Jag var ju inne till Mjölby, där vi satt och diskuterade lite, men det vart på Café Nyfiket istället.

Efter att jag åkt hem från Mjölby, åkte jag direkt till svärföräldrarna och var där ett tag. Rätt slappt och skönt. Hjälpte svärmor lite med ett mail och så.

Därpå ner och tvätta bilen på Preem och sedan hem och städa ur bilen lite. Det behövdes verkligen, då det var massa löv och grus/sten i bilen. Den är nu ren och fräsch. 

Innan Andreas kom hem från jobbet hann jag också dammsuga av lite.


Ikväll blir det lugnt och skönt, vad jag vet. Lyxfällan vid 9-tiden och ska in i duschen med.

Imorgon förmiddag ska jag in till Linköping för att gå på stan med systeryster ett tag.


Här kommer föresten bilderna jag pratade om imorse.. ett par stycken från olika tillfällen.



Fredagen förra veckan var vi uppe vid Andreas lillasyster Theres grav, eftersom vi hade köpt en lykta och ville fixa med den. Visst vart det fint?



Nere vid järnvägen.. fixade lite, hoppas ingen tog illa upp.



Systrarna Alicia och Amanda igår.



Alicia skulle sitta på byrån och ha nallen i sitt knä.



Och sen myste hon ju i påslakanet.



Så här fint är det ute, men nu ligger det ännu mer löv på marken. Bilden är ändå tagen imorse!


Nu ska jag dra mig, men ha de bra!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0