Tisdag 27/10

Godmorgon! (Anser att det fortfarande är morgon vid klockan 9).

Jag vet inte vad jag har lust att göra idag. Har legat och tänkt på det när jag fortfarande låg i sängen och kollade Corren och tänkte. Ingen dödsannons idag heller föresten.
Stod dock lite intressant om smärtlindring vid livets slutskede...

Sängen är bäddad, precis som igår, och överkastet m.m. är ännu inte pålagt, även det precis som igår. Men det kommer väl.
Andreas försov sig föresten imorse, det händer sällan, men tur är väl att han har körkort och bil så att det inte blir massa trassel med buss osv.
Så jag fick ge katterna frukost, som han annars brukar göra. De fick maten när de busade som mest och jag inte orkade höra dem mer och sen la dem sig typ och sov.

Borde plugga endel idag, för att hinna. Men man skiter ju i det och sen kommer man ingen vart. Funderar på att börja fixa med den där pumpan som står på altanen med. Men vi får se.


Tjaffsade lite igår om en sak. Ibland känns det som att vi har olika tankar om ekonomi. En hemförsäljare kom hit under tiden som jag stod i duschen.
De sålde prenumerationer på "årsböcker", och Andreas tyckte att det verkade intressant och hade även en tanke på att ge en sådan bok i julklapp till någon, tex. min mamma. Saken var ju den att då skulle vi betala 149:- i 6 månader varje år i 5 år, vad jag förstod det som. Sammanlagt 4449:- typ. Och det ansåg jag att vi inte har råd med.
Jag kände mig jätte elak mot Andreas, men vi kom nog överens om att vi ångrar vår prenumeration, jag kom med förslaget att vi kan köpa årsböcker i en affär istället om han känner för det.
Jätte tanke älskling.

Nyss hade Mozart bäddat ner sig under mitt täcke.. kanske dags att lägga på överkastet ändå? Så härliga de där katterna är.

Jag går föresten och undrar när de ska börja blåsa/räffsa löv här uppe på Trojan. Ligger över typ största delen av "trappen" upp till parkeringen och det känns lite riskabelt att gå där eftersom det blir halt.
Nu upptäckte jag att det som lät ute var en lövblåsar-maskin....



Varför kan inte vissa växa upp. Ja, att man kan må dåligt, men det är man sällan ensam om.
Man måste kunna leva ändå, man måste kunna sköta sakerna ändå. Du har ett barn som måste ha en bra förebild.
Ett sånt här liv funkar inte i längden, vännen.
Köpt en kalender och Anteckna.. Det kostar inte mycket och det gör att du kanske kommer ihåg mer. Jag skulle inte klara mig utan min kalender. Antecknar viktiga saker som måste kommas ihåg.



Föresten, höll ju på att krångla med en sak på Ginza igår. Har nämligen beställt julklapp åt Andreas. (Jag vet att han inte läser min blogg (förhoppningsvis!!)). Fick ingen bekräftelse och oroade mig lite för det eftersom jag betalade direkt från min internetbank. Lättnaden kom i morse när jag loggade in på min Msn och fick se att jag fått ett mail från Ginza med bekräftelsen.
Jag kan nog garantera att Andreas kommer bli glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0