Tisdag 20/10

Hej!

Hoppas allt är ok med er, jag mår fortfarande inte bra. Snorandet kanske har börjat vända, jag vet inte riktigt. Tar mitt "allergi-nässpray" och hoppas att det gör någon skillnad. Som Andreas sa igår, så här förkyld brukar jag inte bli. Ont lite smått vid "näsroten" och även lite smått i huvudet, men försöker hålla ut.

Idag åkte jag ändå in till skolan, det var ju endast en lektion och då skulle vi ha prov, så jag kände att jag inte ville missa det. Hellre åka in och göra det även om jag mår dåligt, än att trassla med det sen för att få en bra lektion att skriva det på osv. Mådde kanske lite bättre av det, även om jag inte alls var på topp.
Åkte sedan ut till Sharpman för att kolla efter ev. lite julklappar och sedan även till ÖB för samma ändamål.

Tråkigt väder ute, grått och så, men passar på att mysa till det med lite ljus och så inne istället då.


Jag går redan och längtar till julen och planerar.
I år kommer vi fira hemma hos oss tillsammans med Andreas familj, vilket känns riktigt bra. Därför har vi ett tag gått och pratat om att det vore kul att köpa ett nytt köksbord som har plats för minst 6 personer, bra till födelsedagarna, men även jul och så.
Igår gjorde vi slag i saken efter att ha vart inne på Ikea ett antal gånger och kollat på bordet och stolarna.



Den här stolen * 6, alltså 6 sådana stolar. Jag orkade bara skruva ihop 5 st igår, men Andreas skulle ta den sista idag.

Samt det bordet då. Under ligger 2 iläggsskivor, så sammanlagt plats för i alla fall 10 personer.

Stolarna heter Börje och finns både i Björk, Brunsvart och Ek. Priset varierar lite beroende på vad man vill ha för tyg på den stoppade dynan osv, men vi betalade 449:- st. för en ekstol med vit dyna, precis som på bilden.

Matbordet heter Bjursta och även det finns i Björkfaner, Brunsvart och Ekfaner. Bordet finns även i mindre modeller. 1995:-.

Så på julen kommer vi alla kunna sitta ihop, även om det kanske blir lite trångt i köket. En riktig jul! Blir att försöka hitta en tillräckligt stor, vit duk att ha till bordet sen i jul då.

Vi kommer självklart åka ner till mamma och Soffan på typ juldagen eller annandagen.

En fin vit jul vill vi ha i år.



Funderar på att plocka iordning lite här hemma nu, vattna blommorna som slokar och sedan lägga mig vid tvn ett tag. Det lockar faktiskt idag.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0