Fredag 16/10

Tidig morgon, i alla fall enligt mig. Även om andra kanske har det som vana att vakna vid klockan 6. Nu förtiden börjar ju min skola runt 10 varje dag, undantagsvis Fredagarna då jag börjar 09.25 och enligt schema går till klockan 14.50, men det händer sällan att vi slutar så sent ändå.
Annars brukar jag stressa och inte hinna så mycket på fredagarna innan jag ska till skolan, så därför tände jag min lampa när Andreas gått ut till sin bil för att åka till jobbet. Även om jag var rätt seg första halvtimmen, börjar det väl bli ok nu, även om jag självklart är trött fortfarande.

Just nu underhåller jag mig med att jaga bort mina katter då de drar in vår nya, fina badrumsmatta under badkaret. Varför ska de hela tiden retas och busa? Och vad ska jag göra? För jag vill banne mig ha mattan liggandes på golvet och inte på en hylla eller i en garderob.

Den nya badrumsmattan inhandlades nämligen igår kväll, när vi åkte in till Ikea i Linköping, där vi träffade Soffan, min älskade syster. Vi åt lite inne på Ikano, och sen gick vi in på Ikea.
Soffan köpte rätt mycket grejor, hon skulle visst fixa iordning "sitt" badrum hemma hos mamma (det badrummet använder mest Soffan), så hon köpte spegel, hyllor osv. Undra hur det gick för henne.
Själv köpte jag ju badrumsmattan (rätt stor, ca 65*100 cm, mörkblå), en ny, billig pläd att ha någonstans i lägenheten (jag tycker om att variera) och ett nytt skohorn eftersom det andra är lite trasigt samt sitter i två garderob handtag för att katterna inte ska kunna öppna där likalätt (ungefär som en barnspärr). Jag är i vilket fall som helst nöjd med kvällen, och vi hade rätt kul, tror jag. Saknar Soffan då och då, hon är ändå min syster och vi bodde ihop i typ 16 år (jag är ju 2 år äldre än henne).

Idag blir det i alla fall Utvecklingsstörning/Funktionshinder först på förmiddagen, och sedan ska vi upp till Händelseriket i Mjölby. Jag har aldrig varit där, så det kan nog bli rätt intressant.
Sedan, när jag kommit hem, ska vi i stort sett direkt in till Mjölby igen, eftersom gamla fälgarna ska på vinterdäcken och de nya, som vi beställt genom Bulan, ska på sommardäcken. Kommer kosta pengar, men vad ska vi göra. Vi har ingen stor lust att skifta emellan med samma fälgar år ut och år in.

Jag sitter och försöker välja vad jag ska ha på mig idag. Har i vilket fall som helst tänkt ha leggings och någon tunika, men vet inte riktigt vilka.

Skönt att det i alla fall är fredag idag, sen blir det helg!

Ha det bra!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0