Måndag 12/10

Sitter här, trött och mår inte speciellt bra.

Har sjukanmält mig, förkyldning, trött och sjukdomskänsla är inget som jag vågar att chansa och gå till skolan med just nu eftersom vi alla vet att svininfluesan (som de vill kalla så fin Nya influensan) härjar. Jag är åtminstonde ordentligt och kollar upp med läraren vad jag kan kolla på här hemma osv.

Helgen var annars bra.
I Lördags åkte jag ner till mamma själv, eftersom jag skulle ta lite kort på hennes gamla sommardäck som hörde till Forden, som nu inte finns mer (vad vi vet) samt umgås i övrigt. Eleonore, Johanna och Madde kom dit också, så vi hade en trevlig stund tillsammans. Jag tvättade däck och tvättade bil, vi fikade m.m.
Under tiden var Andreas på rally i Norrköping tillsammans med sin kusin Micke och Mickes mamma (Andreas moster) Ingrid.
Jag kom väl hem runt 7 tiden, gjorde lite mat till mig eftersom Andreas redan ätit, och sen vart det en lugn kväll.

Igår åkte vi åter ner till mamma, eftersom vi hade fått svar på annonsen om fälgarna och däcken, så vi var ju tvugna att hämta dem. Så ner dit ett par timmar, sedan in till Linköping och sälja det och sen åkte vi vidare till Ikea för att kolla lite köksbord m.m. Vi lockas nämligen av att köpa ett nytt och lite större köksbord samt stolar då. Trevligt att kunna sitta de flesta tillsammans på julen och så.

Nu har i alla fall frukosten ätits och det blir nog lugnt resten av dagen. Sitta och drömma lite nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0