Torsdag 5/11

Är nervös.. det känns i magen.

Ska till praktikplatsen inom typ 40 minuter. Ja, jag börjar ju inte min praktik förrän Måndag v.47, men ska ju dit och träffa dem jag ska jobba med, få se schema (tror jag) och lite annat. Personerna i fråga som jag ev. ska gå med, känner jag ju igen, varav ena är ju syster till Andreas kompis Pär, och den andra en gammal granne. Men fy bubblan, det känns i magen ändå.
Det blir säkert bra när jag är där, men det är lite jobbigt just nu.
Jag vet ju inte exakt vart jag ska gå, bara på ett ungefär (jag vet ju precis vart huset är, glasdörren är, men sen??), och då blir man ju nervös för det med. Men jag går dit så jag är där till 10.
För ja! Jag kan gå dit, det är ju i Skänninge och inte mer än 10 minuter här ifrån. Och ja, jag hade ju min senaste praktik i Skänninge med, men jag tror till och med att det här stället är närmre här hemifrån.

Annars ska jag iväg ikväll med. Som ni vet köpte min syster Soffan (Sofia heter hon egentligen) sin bil i sommras, men nu var det ju så att killen som hade bilen, glömde lägga i däcken, eller ja, ta ut dem. Vinterdäcken alltså. Så de glömde ju Soffan.
Och så ringde hon igår och undrade om jag hade lust att hänga med henne idag och hämta de där däcken. Inga problem, så vi ska till Örebro senare idag. Kul att åka iväg ett tag.
Så hon kommer väl hit när hon slutat jobba nere i Rimforsa, och hon skulle väl sluta vid 11.

Igår, när Andreas kom hem, åkte vi ner tillsammans med Rosita till stan och beställde blomma till begravningen i nästa vecka. Rött, vitt med grönt bad vi om. Så det skulle bli någon sorts sorgbukett. Beställde även handbuketter till oss.

Igår började det föresten snöa, fast sån där fin snö, som inte lägger sig på marken så mycket. Det snöar även nu, men likadant som igår. Lägger sig inte alls utan smälter bort direkt. Men men. Tur att vi har vinterdäcken på.



Vilket väder. Jag är genomsvett i nacken (är väl för att de e kallt och man klär på sig lite mer då) och sitter nu och tar det lite lugnt.

Det gick snabbt borta på Kolonigatan. Jag fick schemat, som visar att jag kommer jobba 80 % eftersom Mike, som jag kommer gå med, bara jobbar 80 %. Känns väl rätt ok, kommer dock börja 7 på morgonen och gå till 12, samtidigt som då hinner jag ju göra lite hemma sen med.
Helgen v 47 kommer jag jobba, men annars ser schemat rätt bra ut. Delade pass på lördagen där vecka 47, annars blir det inget mer sånt heller. Men tror det mesta passar mig. Man lagar mat, umgås och så.  Gäller det bara att komma ihåg allt jag fick veta.
Kommer väl ev. få låna lite arbetskläder, så snällt.
Allt börjar även rätt bra, ledig första dagen, sen kväll andra dagen. Men tror det kommer rulla på rätt ok.

Soffan har även ringt, hon hade slutat, skulle hem och hämta Diva och fixa lite annat, sen skulle hon komma hitåt.

Jag kanske borde dra ett drag med dammsugarn och diska av lite innan hon kommer, men vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0