Torsdag 19/11

Hej!

Jag kan meddela att anledningen till att jag inte skrivit mycket de senaste dagarna är att jag inte vet vad jag ska skriva. Jag har varit inne på startsidan ett antal gånger, men inte kommit längre än så.

Min praktik har ju börjat, men just idag är jag ledig. Ska nämligen jobba imorgon, Lördag samt Söndag. Känns inte så kul, men får försöka överleva även det. Skönt att det är i Skänninge, hade nog vart lite värre om jag fick sitta och åka massor för att komma till praktiken. Det känns bara lite segt att jobba kväll imorgon och på Lördag. Imorgon blir den längsta dagen under min praktikperiod, kommer jobba 12-21. 8 timmar.
Nästa vecka kommer min lärare ut för att se hur det funkar på min praktik, jag kan då meddela att jag borsta tänder, åtminstonde 1 gång, hjälpt till med mat till de boende, dammsugit korridor m.m. Igår var även Arbetsterapeuten ute för att kolla om något behövdes fixas, anledningen var nog den att lite delar lossnat på en rullstol, liftar var lite långsamma (vi har två rullstolsburna på boendet) och lite sådant.

Vet ni hur mina lediga dagar brukar bli, då Andreas jobbar? Jag sover ut (idag sov jag till 9.30 typ), ligger oftast och läser Corren i sängen (jätte skönt och slappt), klär på mig lite och sätter mig sen vid datorn. Där sitter jag och kollar igenom de vanliga sidorna, som Facebook och Farmville, olika bloggar och så. Sen någon gång bäddar jag sängen, men det brukar dröja ett tag, och sen fortsätter dagen i en långsam takt.

Katterna är lite jobbiga, men det lugnar sig väl det med.

Annars får jag se vad som händer och sker idag.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0