Söndag 15/11

Godmorgon/Godförmiddag/Goddag!

Sitter här och borde snart äta en sen frukost. Jag vet mycket väl att jag inte skrev något igår, men som de senaste helgerna (kom vi på igår!) har vi gjort nåt och inte bara suttit hemma.

Igår tog vi det lugnt på morgonen, jag sov ut, även om jag borde börja vänja mig vid att vakna tidigt eftersom jag annars vaknar vid kvart i 8 på vardagarna och nu ska jag börja 7 på praktiken! Vi får väl se hur de går, måste ju gå!! Får nog gå upp samtidigt som Andreas, även om de blir jävligt jobbigt!
I alla fall, sedan vart det en sen frukost och sen åka bort till svärföräldrarna för att lämna lite tröjor och så till Louise. Sedan in till Linköping för att kolla på Plantagen, kolla en grej på Ikea, vi åt även lite och sen till Andreas kusin Tommy med sin tjej.
På vägen hem stannade vi till på CG och handlade lite lördagsmys, alltså baugett, ost, vindruvor och päron samt lördagsgodis. Vart en lyckad kväll med lite "Dansbandskampen", för att sedan bli förfrågade om vi kunde vara lite fyllechaffisar mellan Borgmästargatan till Vadstenagatan. Inte så jävla lång bit, ni som vet. Och det vart en trevlig kväll med Stefan som spelade gitarr osv. Och hur jävla mycket vatten drack jag? Var det efter salamin vi smakade hos Tommy och Ann-Sofie?
Vart väl rätt sent inatt, jag la mig väl vid halv 3. Andreas var rätt dragen, haha. Men hans eget problem. Han sov i alla fall i soffan inatt. Inte för att jag kastade ut honom, han valde det själv.
Tack för en bra kväll.

Kom föresten en bra låt igår på "Dansbandskampen", som även var med som solosång på Ellinors begravning i Onsdags, "Lilla fågel blå".
På begravningen var det en tjej som sjöng den kan jag tillägga.




Tänker på det som hänt, men det börjar smälta ner lite nu. Skönt det, men vi glömmer det inte.

Idag har jag annars planer på att kolla igenom vårt förråd lite, men inte så lätt jämnt och ständigt. Finns endel minnen nerpackat. Vi får väl se hur det blir, Andreas lär nog lite i soffan den största delen av dagen.

Kram



Nu börjar det närma sig kväll här hemma, det har mörknat rätt mycket ute och vi har gått igenom vårt ena förråd (det som vi har/hade mest grejer i). Det var skönt och gick snabbare än vad vi båda nog trott. Det kastades nog inte så mycket, men vi plockade i ordning lite bättre samt packade om de.
Vi har kastat lite kartonger och jag måste bara dammsuga av lite här hemma.

Vi tvättar även lite i den gemensamma tvättstugan eftersom katterna åter igen hade pissat på toalettmattan imorse.

Andreas ligger och kollar på film, det behöver han nog nu.

Praktiken närmar sig snabbt, imorgon är jag ju ledig.. men på Tisdag, då ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0