Måndag 16/11

Hej!

Här sitter jag och gör inget i stort sett.
Mellan 10 och 11 skulle Electrolux service tekniker (typ nåt sånt) komma ut och kolla tvättmaskinen, som pajat igen som sagt.
Andreas är hemma idag, han var konstig i magen igår, men är det även idag. Undra om han fått nåt knäppt i kroppen? Jag vet inte, men han sitter i alla fall och spelar lite på Xboxet just nu. Jag ska väl ner till affären snart för att köpa lite Dofilus fil åt honom, det kanske kan göra magen lite bättre? Det brukar fungera.

Alla andra börjar sin praktik idag, men jag börjar min med att vara ledig en dag.

Annars är det rätt disigt ute idag och jag vet inte om jag har några riktiga planer för dagen. Kanske ta hand om det som står på altanen, men jag är ev. i behov av ett par tofflor/enklare men bekväma skor som jag kan ha på praktiken. Har faktiskt haft funderingar på såna där "Foppa"tofflor, även om jag inte tycker att de är de snyggaste. Det kan isf bli en tur in till Linköping och Skopunkten för att inhandla ett par sådana.
Disken måste även tas om hand, även om det inte är så mycket, och borsta tänderna ska göras innan de kommer och kollar på maskinen.

Katterna busar runt som vanligt. De är söta och underbara, men det är inte så kul att hela tiden få fixa iordning mattorna som knölas ihop.

Känns som att vi gjort väldigt mycket i helgen som var. Det vart en bra helg, åtminstonde för mig som slapp vara bakis, men jag var ju nykter i Lördags för att kunna köra bilen och så.
Vi hann rätt mycket igår och jag mår bra av att ha ordning runt mig. Det vart inte så mycket vi kastade av det vi hade i förrådet, men det vart mer ordning och reda. Borde ställa undan lite skor som vi inte använder, kan vara i behov av en till sådan där hylla man kan hänga upp som förvaring. Det blir nog bra i vilket fall som helst. Nu är det i alla fall ordning där ute.
Vi har även planer på att prata med en kompis till oss, eller ja, vi pratade lite med honom i Lördags, om han kunde slipa av samt lacka om vårt gamla köksbord, eller ja, mitt och Soffans. Det är lite märken och så på det. En fördel när man känner någon som kan det.

Nae, nu måste jag lägga på ett kol här hemma, men ha det bra.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0