Fredag 6/11

Egentligen borde jag inte sitta och skriva just nu, stressigt som det är på Fredag morrnarna, men alltså... jag orkar inte riktigt något annat just nu. Borde äta, bädda, dra upp persienner. Ja, ni hör ju. Jag är åtminstonde påklädd.

Kan i alla fall meddela att jag nog inte behöver gå en heldag idag, eftersom jag, Ken och Martina är klara med vårt Collage och allt till arbetet. Så... Helg tidigt och jag kan nog lova att jag lägger mig och slappar när jag kommer hem vid 11 tiden.


Molgan ligger i mitt knä och värmer upp mig, men som vanligt kan han bli jobbig, han med.


Det gick bra sen igår. Vi åkte iväg, jag och Soffan, och hämtade vinterdäcken till hennes pärla. Jag fick köra dit (Typ någonstans efter Askersund), och Soffan körde hem. Det snöade och blåste, men det gick bra.
När vi kom hem hit lade Soffan sig och sov ett tag i vår soffa (hon trivs att sova i soffor, men det är inte där ifrån hon fått smeknamnet) och när Andreas kom hem bad jag honom byta till vinterdäck på Soffans bil, om han hade lust och ork. Så det fixade han. Känns tryggt att veta att hon har vinterdäcken på nu, bara mammas bil kvar, men det tycker jag allt att Soffan kan göra (Ni hör ju hur det låter).


Imorgon skulle Andreas på rally IGEN, med sin kusin. Det känns så....roligt. (ni hör kanske vad jag tycker om det....egentligen.) Vi får väl se vad jag gör, inte så kul att gå själv, men jag har ingen lust att kolla på rally.

Jag kan föresten berätta om en gullig sak Andreas gör på morgonen innan han går till bilen för att åka till jobbet (och endel har han gjort innan med).
Vi har ju Corren hem just nu, och varje morgon vaknar jag av att han lagt den så fint på mitt nattduksbord, så att jag ska kunna läsa Corren i sängen, om jag känner för det, och inte behöva gå upp och hämta den.
Till på köpet går han alltid in och ger mig en puss på morgonen innan han åker iväg.


En av våra Novemberkaktusar har börjat få ordentligt med knoppar, varav de har börjat växa till sig nu och bli rosa. Kan tänka mig att de slår ut snart.
Jag planterade föresten om 2 amarylisar i veckan.. Eller ja, en var det från början, men den hade fått en liten lök brevid sig, så jag testar den med. Vore ju kul om de tog sig, den ena blommade ju i Juni och då hade jag bara skött den som en vanlig blomma.


Begravningen nästa vecka. Känns inte så kul just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0