Lördag 7/11

Försöker att inte tänka. Går själv hemma just nu, Andreas är på Rally idag igen, men Micke.
Jag har tagit lite tag i städningen (vikt tvätten som stod i vardagsrummet, diskat disken som var, samt bokat tvättid och håller nu på att tvätta. Detta eftersom jag tog beslutet att tvätta överdragen till soffan och fåtöljerna. Tror dock inte det vart så mycket skillnad).

Jag orkar inte tänka på b......... nästa vecka.. Vill inte prata om det, mår så dåligt av det. Försöker få Andreas att förstå, så att han finns där för mig då. Är det för att det skedde på det sättet det gjorde? Jag vet inte, men det är så jävla jobbigt. Just nu känns det som att det inte vart så här jobbigt någon gång tidigare, men det har det nog. Inte minst när pappa hade försvunnit. Eller är det för att jag känner obehag här hemma? Jag blir inte klok på mig själv. GAH.
Vi snackade (läs jag snackade) om att vi skulle in till Dressman (de har ju sånt där fars-dag erbjudande) och köpa svart skjorta till Andreas till onsdagen, 129:- tycker inte jag är mycket. Man fick väl med sidenslips eller hur de var då med. Han har ju "begravningskläder" sedan Majlis gick bort, men känns inte riktigt som att de passar på samma sätt nu.
En svart skjorta går ju att använda vid andra tillfällen med.

Borde ringa mamma och dem för att se om dem skulle komma hit imorgon, men har inte orkat det än heller. Orken existerar inte.

Borde leta rätt på Andreas finskor, som han ska ha på Onsdag... vart kan de vara? Vi har letat. Men nu har jag funnit dem. De var rätt snygga, men det var så jag mindes dem.

Då kuddarna i soffan dunar av sig så mycket med fjädrar, känns det onödigt att börja städa innan överdragen är torra och påsatta igen. Vill ju helst inte behöva städa om allt efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0