Måndag 2/11

Hej!

Jag påbörjade ett inlägg i morse, men jag hade ingen lust och ork att slutföra det. Så kan det gå ibland, och nu kändes det lite mer ok att skriva.

Skolan gick väl rätt ok, fick vg på det prov som vi gjorde i utvecklingsstörning/funktionshinder innan självstudieveckan/höstlovet. Det vart jag rätt nöjd med, jag har satsat på G eftersom jag var sjuk då jag skrev provet och så.
Sedan vart det fördjupningsarbetet, men tyvärr var ju en av oss tre gruppmedlemmar sjuk! Det är inte ett dugg bra, då denna gruppmedlem varit borta mycket och det är inte så ett grupparbete ska fungera. Men vi andra fixade det bra och nu har allt börjat sättas ihop.

Jag fick dock stressa lite i morse, då jag satt vid datorn, samt inte mådde på topp.

Det händer inte mycket här hemma heller. Jag dammsög lite imorse, då katterna har som ovana att gräva i vår svärmorstungas jord (den står på en klaffbyrå i vardagsrummet), så det var jord på typ halva golvet.
Jag har påbörjat att vika tvätten jag tvättade igår, men har inte blivit klar än. Vi får väl se när det blir gjort, garanterat innan Andreas kommer hem från jobbet åtminstonde.

Jag har inte så mycket energi och det vore skönt att bara lägga sig vid tv'n, se nåt bra program, äta apelsin och bara slappa. Det är säkert inga problem för Andreas att jag gör det sedan, eftersom även han märker att jag är trött.


Gårdagen var bra. Vi plockade lite här hemma på förmiddagen och sedan åkte vi neråt mamma och Soffan, eftersom vi skulle få söndagsmiddag där.
Påvägen stannade vi till på CG samt Växthuset i Mantorp, för att jag skulle få något att äta samt att vi skulle köpa en liggare till pappas grav.
Därpå åkte vi till pappas grav, där Soffan hade varit i Fredags och fixat. Så himla fint det vart! Vi tände lite ljus och så.
Ner till mamma och Soffan, där även Simon var. Plockade lite, tog det lugnt och mamma gjorde maten! Och gott vart det!
Det vart endel tårar den dagen, utan anledning i stort sett, men vi överlevde.




Vi var uppe hos Theres här om dagen igen, eftersom jag inte var med när Andreas mfl. var uppe och tände ljus m.m. Visst vart det fint?



Alla helgona dagen. Pumpan och lyktorna tändes och jag vart nöjd!



Pappas grav. Lyktorna köptes på Hemtex. Det är så fint.


Jag hade lite fler bilder, men just nu är uppladdningen så jäkla seg så jag skiter i det nu.

Ha det bra, så hörs vi!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0