Torsdag 7/5 2009

Sitter och tar det lugnt. Sandra har varit här ett par timmar, vi satt och kollade på "The Rose", lite seg film men vissa låtar är bra, speciellt "The Rose" med Bette Midler. Sådant grått väder ute, lite tråkigt tycker jag, men även skönt och på sätt och vis lite mysigt.

Andreas kör sin andra körlektion ikväll, så jag ska in till Vadstena till kl. 17.00. Borde göra massor innan dess, men jag vet inte riktigt om jag har orken.

Saknar dig, pappa. Vissa låtar påminner som sagt var om dig, vissa personer påminner om dig. Om du ändå kunde hålla om mig när jag mår dåligt, om du ändå kunde finnas här som stöd precis som mamma. För jag behöver dig med, även om mamma stöttar ordentligt med.
Du missar våren pappa, du missar den.
Du missar försommaren.
Jag minns när du var ute i trädgården och klippte gräset, när du påstod att jag klippte "fel", men att jag inte tyckte det. Jag minns när du hängde upp all tvätt ute och det luktade koskit en dag, men det tänkte visst inte du på. Jag minns när du färgade våra kläder, jag ber om ursäkt att jag vart arg.
Jag saknar din äpplepaj, jag saknar din mat. Jag saknar din röst och ditt utseende. Jag vill bara ha dig tillbaka, men du kommer aldrig tillbaka till oss. Jag saknar dina blommor och när du var nykter.
Men jag vill inte skylla nåt på dig idag, jag vill inte bråka, för jag saknar dig. Jag har ingen anledning. Jag hoppas att du tycker att jag sköter mitt hem som du ville, jag hoppas att du är nöjd och ser oss. Vi gör så gott vi kan, pappa. Tro på oss.
Jag brukar ofta kolla upp på ett foto på dig när jag sitter här vid min dator. Ett foto som är riktigt vackert, som verkligen är DU.
Jag tänker på dig, tro inget annat. Jag glömmer dig inte, eller var det vad du trodde? Jag tänker ofta tillbaka, den midsommaraftonen vill jag inte uppleva igen, för det var otäckt. Jag önskar ibland att allt kunde vara annorlunda, men jag kan inte göra så mycket åt det.
Jag önskar att jag kunde få höra din röst, se dig på riktigt en gång till.
Jag önskar bara att allt kunde vara annorlunda, jag önskar bara att du kunde hålla om mig och trösta. Kom tillbaka.







Kommentarer
Postat av: Cornelia

Guud vad fint du har skivit!! Blir alldeles tårögd när jag läser. Jag vet att han tänker på dig varenda sekund :) <3

2009-05-08 @ 23:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0