Väntar...

Sitter och väntar på glasfirman som ska komma och byta ett fönster åt oss. Dem skulle vara här halv 8, nu är hon 8. Ringde i alla fall till firman nyss och dem var visst på G, skulle bara förbi någon innan. Men tycker att om man har sagt en tid ska man väl vara här då? Palla tjaffsa men jag anser i alla fall det. Vi får väl bara hoppas att dem hinner komma hit i tid så att jag inte kommer försent till skolan.
Shaggy plockade ner persiennen och gardinstången igår, orkar inte ha för mycket att göra på morgonen. Katterna är istängda på toaletten, känns bäst så. Dock håller dem på att kraffsa på dörren, men det har jag förståelse för. Dem har ju i alla fall varandra. Vore hårdare om dem var instängda i ett rum var.

Ska även förbi affären innan jag åker in, hade jag åtminstonde räknat med. Annars får jag ta det på hemvägen. Måste nämligen köpa mer torrfoder åt katterna, eftersom vi åker till mamma idag.

Igår vart det rätt stressigt och jobbigt. Det gick bra på banken för Andreas, jag tror att han blev hyffsat nöjd. Jag var dock tvungen att dra ett litet tag innan honom, hade ju tvättid. Skulle ju egentligen börjat tvätta 18.00, som jag berättade igår, men kunde sätta igång när Andreas och jag kom hem efter att jag hämtat honom. Skönt!
Middagen blev sen, typ 20.00. Känns inte så bra, men händer sällan! Pannkakor i vilket fall som helst. Vart i alla fall klara med allt till 20.50.

Idag blir det att städa när jag kommit hem från skolan. Har ju bara 1 timme idag, Medicinsk grund.

Jaha... nu har han varit här... Och jag tycker att det dröjde onödigt länge att komma hit BARA för att mäta fönstret och sen gå. Dröjer 14 dagar innan det kommer hem. URSÄKTA.
Jag hade ju räknat med att dem skulle byta det idag. Men jag orkar inte bli arg och tjurig. Han var åtminstonde snäll och sopad av skorna på dörrmattan, annars brukar väl de flesta hantverkare bara klampa på?
Katterna blev iaf glad att få komma ut från badrummet. Då hinner jag nog handla maten innan jag åker in, men vi får se. Kanske inte har orken.

Dags att dra ut snart, tror jag.
Hörs
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0