Sjuk och Andreas stora dag

Har tagit beslutet att vara hemma idag. Magen är konstig igen och känns inte riktigt bra att åka iväg till skolan då. Smsade lite med mamma, Soffans mage var visst inte på topp heller. Systrarna Persson.

Förhoppningsvis får jag då lite extra tid att fixa här hemma då eftersom älskling fyller år idag. Ska städa, plocka iordning så att det blir fint, köpa någon blomma (hade jag iaf planerat), laga mat tills han kommer hem, fixa tårtan som vi ska ha ikväll osv.
Egentligen föddes han 22.40 på kvällen, min sötnos. Kommer nog en bild. Har nämligen födelseannonsen här hemma, inte alla som har det. Den är så underbart söt.



Den vart kanske lite stor, men man kanske även ser bättre då. Bilden är inte perfekt, men man ser att det är Mona och Andreas. Att han har varit så liten. Vi hittade annonsen när vi plockade lite hos Majlis i hennes gamla lägenhet.  Så kul att ha den här hemma, eftersom Mona och Sten har ett foto istället.
Försökte hitta en present till åt Andreas igår, så det blev en snygg t-shirt. Vet att han redan har ett antal stycken, men det är så svårt att komma på nåt och speciellt när man inte har så mycket pengar. Men jag tror han blir glad ändå.

Nu busar katterna lite. Söta dem är....!  Attackerar varandra, då på bus alltså.  Lyssnar även på lite musik, just nu spelas "Don't cry" med Guns n Roses. Älskar den så jävla mycket. Även en bra "gråtlåt" i vissa lägen. Den påminner även om vissa saker.  Och smarthuvud som jag var kom jag ju på att jag  hade den på datorn med, inte bara på mobilen.

Andreas körlektion gick föresten bra igår. Fick åka med eftersom jag var klar med allt annat. Vi bokade in nästa lektion 22 april så hinner han köra hemma lite innan. Han fick även ett häfte med uppgifter han ska träna på. Ut och köra någon dag alltså och även plugga lite teori.

Kanske även jag skulle försöka plugga lite idag. Har ju ändå alla böcker här hemma, som vanligt. Har ett arbete som ska in nästa vecka (tror jag), ett prov nästa fredag och ett prov veckan därpå.

Imorrn blir det intervjun på Änggården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0