Ingen lust

Har ingen lust att göra något idag. En sådan dag. Vill bara lägga mig och sova, men det funkar liksom inte.

Skola idag igen. Med.grund och Psykologi. Har prov i båda ämnena snart, tror jag. Med. är på fredag åtminstonde, men känns som att jag kan det lite. Flyter på rätt bra i skolan annars. Jag trivs bra. Tiden har gått så himla fort med allting, har snart APU och det känns väl både kul men även lite nervöst. Men känns som att jag fick en klarare bild av allting i Fredags när jag var på intervju på Änggården, där jag också ska ha min APU. Vi pratade nämligen också om APU´n då och det känns lugnare nu än innan.

Fyller år nästa vecka. Känns rätt normalt, det var annorlunda när man var yngre. Måste komma på något att önska mig, men det hinns nog med. 21 år... hoppsan. Att så många år har gått, kommer pappa på min födelsedag i år igen?! Tanken är lite skrämmande, även om det kanske låter dumt.

Sitter och läser bloggar skrivna av personer som mår psykiskt dåligt och som även skadat sig själva. Jag kunde ha suttit i den situationen om det hade fått gå så långt, men det gjorde det aldrig. Allt efter pappa och även vissa kompisar. Jag är så glad att jag kommit upp igen, det var ett tag när jag inte riktigt visste hur det skulle gå. Hur kände mamma och Soffan? Jag har nog ingen aning.

Ringde och kollade med el och vatten till tvättmaskin. Elen måste vara fast, går inte att ha en stickkontakt. Får väl köra med skarvsladd så länge (vet att det är dumt, men jag orkar inte riktigt krångla just nu) och vatten skulle jag ringa på Onsdag, eftersom vi får hem tvättmaskinen imorrn efter klockan 16.00. Kommer bli så skönt att ha egen tvättmaskin, inte behöva springa och boka tvättider hela tiden. Slippa springa fram och tillbaka till tvättstugan, för det tar verkligen på krafterna. Tvätta när man har lust.

Och nu ett svårt beslut.... vad ska man ha på sig?!?! Blev typ tajta 60-70-tals jeans Man känner i midjan, ja, men kul att använda nån gång. Visa sina kvinnliga lår osv. Blev även ett riktigt urringat linne, men det gör inget för mig. Jag skäms inte för min byst. Ärligt, jag anser att den är fin, jag är nöjd med den.

Är sugen på kaffe, undra om nån bjuder på en tidig kaffe eller om jag får överleva, för jag har inte lust att sätta på för 1 person. Ev. Sandra som ställer upp, smsar just nu med henne.

Ska dra nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0