Härligt väder ute idag

Idag har det vart underbart väder ute. Jag har verkligen njutit. Och av en slump slutade klassen vid 11 idag, skulle egentligen slutat 16.00 enligt schemat, men oftast blir det inte så.

Åkte allstå hem, passade på att handla lite på vägen och sen tog jag en bit mat innan svärföräldrarna kom och drack lite kaffe.
Satt och pratade och sedan följde jag med dem ett tag. Gick upp till Andreas systers grav tillsammans med Mona, min svärmor. "Mycket" snö kvar på kyrkogården än så länge, trodde det skulle ha smält bort lite där med eftersom det har gjort det runt våra hus.
Diskuterade en klaffbyrå som jag och Andreas blev erbjudna. Mona hade åtminstonde lagt undan den till oss. Andreas mormor har nämligen flyttat till äldreboende och alla möbler fick inte plats. Skulle ialla fall prata med Andreas om den. Jag tackar nog inte nej eftersom det inte är varje dag man blir erbjuden en klaffbyrå (heter det verkligen det, eller heter det sekretär? skit samma.).

När jag kom hem var jag ute lite på baksidan. Plockade bort lite ogräs och så. Lökarna börjar komma upp, underbart.
Katterna tyckte att jag var spännande, de satt i köksfönstret och kollade ut hela tiden. Sötnosar. Nu ligger dem föresten på sängen och sover. Det är en favoritplats.

Själv borde jag duscha, men måste göra köttbullarna med. Då måste man ju bestämma sig. Dagens middag blir nämligen köttbullar med potatis och gräddsås. Börjar bli hungrig. Har ialla fall inte ätit massor än så länge idag.

Kram Elin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0